synka bilder från google foto till galleri

Diskussion i 'Allmänt' startad av oblivion, 21 dec 2015.

  1. oblivion

    oblivion Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2015
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    1
    Hej,
    Jag har nyss fabriksåterställt telefonen eftersom den funkade dåligt. Nu funkar allt bra utom en sak. Tidigare kunde jag se alla mina bilder från picasa i galleri. Efter återställningen kan jag se alla mappar korrekt med namn och antal bilder men bilderna synkas inte så tumnaglarna är bara tomma och när jag klickar på en tom bild står det att bilden inte kan laddas. Mapparna med bilder finns fortfarande i både picasa och google foto och synkningen är påslagen (har även testat manuell synkning). Hur gör jag för att albumen i google foto/picasa ska synas i appen galleri??
     
  2. oblivion

    oblivion Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2015
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    1
    Hej igen, jag löste det. Skrev här efter att ha klurat ett par timmar och bara ett par minuter efter att jag skickat frågan dök en ide om lösning upp i huvet. Typiskt! :P
     
  3. Rospigg

    Rospigg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    2 168
    Mottagna gillanden:
    2 049
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22
    Telefon 2:
    Samsung A52s Enterprise Edition
    Hur löste du det?
     
  4. oblivion

    oblivion Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2015
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    1
    Jag stängde av synkningen till picasa, letade upp galleri i programhanteraren och tömde den på data. Som det stod i svaren till de som önskade tvärtom, att bilderna skulle försvinna från galleri. Sedan slog jag på synkningen till picasa igen och... voila, där var de igen. Sedan var jag tvungen att slå av synkningen igen för annars blev albumena tomma igen. Lite meckigt i längden och kanske inte bästa och enklaste lösningen, jag vet inte? Men det funkade för mig. Fast jag vet inte vad som händer med bilder du har sparat i kameramappen om du tar bort data i programhanteraren, jag hade inga där just då.
    Jag ville ha bilderna från picasa i galleri för att jag annars i vissa program (tex skicka via instagram eller för att byta bild på låsskärmen) inte kommer åt dem om de bara finns i google foto. Och jag behövde tömma kamerans bildarkiv på 1000 bilder för att frigöra utrymme så att jag kan dra på min gamla samsung galaxy s2 nåt år till :).