Problem: Synka calender och möten (exchange)

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av D2N2, 12 feb 2012.

  1. D2N2

    D2N2 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2010
    Inlägg:
    731
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Hej,
    Försöker Synka min note kalender med jobbets exchange men det verkar bara fungera för mail inte för möten. Någon som kan snabbt beskriva hur man gör, om det nu fungerar för någon vill säga.

    Jag försökte söka i forumet men det gick inte med noten då söktextrutan stängdes ner när jag skrev första bokstaven.

    Tack
     
  2. Solander

    Solander Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2011
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    går utmärkt för mig. Jag la bara till kontor under accounts och så valde jag att synka mail och kalender. Var inga problem.

    Sent from my GT-N7000 using Tapatalk
     
  3. D2N2

    D2N2 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2010
    Inlägg:
    731
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Har också valt kalender och syndat både manuellt och har automatiskt. Får du upp möten i s-planner eller använder du något annat?
     
  4. Solander

    Solander Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2011
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag får upp dem i S-Planner och får notifieringar på dem. När stod det att Calendar senaste synkade över för dig? Antar att du har testat en manuell synkning.

    Kan vara din exchange server som har skumma inställningar. Har det funkat med annan android-mobil mot samma exchange server?
     
  5. janhol

    janhol Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2010
    Inlägg:
    542
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Har du gått under Inställningar i S-Plan eller Kalender (det är samma app men 2 olika ikoner) och där valt Kalender och sedan klickar du på ditt exchange konto och där skall du få upp en ny rad där du skall klicka i att du vill att S-Plan skall synka just din exchange kalender.
     
  6. D2N2

    D2N2 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2010
    Inlägg:
    731
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Yes. Trycker synkronisera kalender så blinkar den till och visar ny tid problemet är att den bara Blinkar till. No way att den hinner synka över något så snabbt. tacka för hjälpen. Har ju andra mobiler där de. Funkar fint så.
     
  7. Wintermute

    Wintermute Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag hade samma problem med kalendersync från exchange. Inga skumma inställningar på exchangesidan och andra androidlurar funkade med samma konto. Jag tog bort hela syncen från luren och la upp den igen. Sedan dess har det funkat.