Fråga: Synka Galaxy s2 med Exchange

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av mian74, 26 aug 2011.

1. mian74

mian74 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Jag lyckas inte få synken att fungera i min i övrigt fantastiska Galaxy s2.
    Jag vill alltså synka Outlook 2010, mail, kalender och kontakter men får bara mailen synkad.
    Jag har gjort såhär:
    Inställningar/Konton och synkning
    Bakgrundsdata och Autosynkning är iklickade

På Hantera konton har jag tre konton:
    Ett exchangekonto(företaget), där det synkas med Microsoft Exchange ActiveSync, ett Facebookkonto och ett (privat) gmailkonto.
    När jag går in på det aktuella Exchangekontot så är det ibockat att den ska synka både Kontakter, Kalender och Uppgifter.

För att kolla exempelvis Kontakter så klickar jag helt enkelt på ikonen Kontakter, där finns bara mina FB och Gmail-kontakter.
    Jag inser ju att jag gör fel men vad ska jag göra istället, någon som vet?

Har testat Kies men den lyckas inte ens ansluta.
    Väldigt tacksam för om någon vet hur man kan lösa detta.

2. tjtj

tjtj Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Kontakter synkar jag inte med outlook så det kan jag inte svara på, men kalendern fungerar bra, har du kollat i inställningarna för kalendern också? Kolla översta alternativet (Calendar i engelsk version), där kan du kryssa i vilka konton som ska visas i kalendern.

Dvs, det är två steg, dels ska datan synkas, det sker i settings där du har varit inne. Men sen kan du slå av/på visningen av ett visst konto i kalendern. Ett typiskt fall är ju att man installerar olika kalenderappar för olika konton t ex.

3. Adam2

Adam2 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

Skilj också på att synka Outlook (en lokal klient) och Exchange (datakällan). Mest för att slippa missförstånd....

Sent from my Nexus S using Tapatalk

4. mian74

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hmm..jag har lyckats synka från kalendern till telefonen innan, men det fungerar inte nu när jag manuellt trigar den igen. Det fungerar inte att synka från telefon till kalender.

Känns betydligt krångligare än med xperia x10 som jag hade innan. Där räckte det med att ställa in det en gång i deras Moxier så fungerade det...

5. mian74

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det bättre att testa något annat syncprogram som Companionlink t ex?

6. Telemannen

Telemannen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

My Phone Explorer

Jag valde att återgå till androidtelefon efter att ha tappat intresset för Nokias ovi-suite.

Synkroniseringen med androiden och datorn görs med My Phone Explorer som är genialt. Enkelt, bra inställningsmöjligheter och lättbegripligt.

Senaste Kies vet jag inget om och vill heller aldrig pröva. Det som levererades med den första Galaxyn var en katastrof.

Använd My Phone Explorer

Last edited: 26 aug 2011
    mian74 gillar detta.
  7. mian74

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Gött! Nu börjar det närmar sig. Jag kör My Phone Explorer som du sa. Lyckas nu synka mail och kalender, inte kontakter än men förhoppningsvis så....
    (den tappar kontakten med Outlook ganska omgående så det verkar som att den inte kommer till kontakterna). Ska forska vidare. Tack!