Synka kalendern från Google Kalender till X10

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av Cap_a, 30 jun 2010.

1. Cap_a

Cap_a Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Jag synkar min kalender i Outlook till Google Kalender med Google Calendar Synk (1-way: Microsoft Outlook calendar to Google Calendar) utan problem.
    Men när jag sedan ska synka vidare till min X10 skiter det sig. En del har kommit över till telefonen men synkningen slutförs aldrig utan efter en låååång stund kommer felmeddelande: Processen system svarar inte. Med valen Tvinga fram en avsluting (som gör att den försöker igen) eller Vänta. Under synkroniseringen (eller försök till synk) är telefonen superseg - näst till oanvändbar.
    Har provat både med 3G och WiFi.

Någon som har en lösning?

Använde tidigare andro-sync mellan dator och telefon men det programmet klarade inte av fler möten under samma tid, utan den tog bara med ett möte i de fallen.

2. Pooyan67

Pooyan67 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag synkar också min Outlook till Google kalendern på samma sätt som du och jag hade grymma problem att få det att fungera i början men helt plötsligt fungerade det, dock vet jag inte vad som gjorde att det helt plötsligt funkade. Efter ett tag så gick jag till och med över till 2-way sync med gott resultat. Jag har nu upptäckt ett stort problem en återkommande post som både i Outlook och i Google Calender ligger vid samma tidpunkt varje måndag helt plötsligt ligger varje dag i telefonen! Jag har försökt allt men inte lyckats få bort de extra posterna i telefonens kalender som i sin tur bara är en spegel av Google kalendern men där finns inte dessa posterna. Lägger jag in en ny post oavsett i telefonen eller i Google Kalendern så syncas det perfekt.

Jag tänkte då rensa hela telefon kalendern så att den kan synca upp sig på nytt mot Google Calender men jag hittar inte hur man gjör det, någon som vet hur?

3. Marianne

Marianne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon: