Synka kontakter /kopiera till SIM

Diskussion i 'Tattoo' startad av Eliza77, 24 nov 2011.

  1. Eliza77

    Eliza77 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu blir jag snart tokig. Jag skall byta tel till en Iphone4 så jag behöver föra över mina kontakter till gmail eller till sim-kortet.
    Men hur jag än beter mig så fungerar det. Jag försöker synka med gmail men den tar bara hem från gmail inte lägger "upp". Läser jag bruksanvisningen till Tattoon så säger den att jag skall trycka på knappar och val som inte ens finns.

    Om jag kunde kopiera kontakterna från telefonen till sim-kortet så kan jag gå bakvägen och lägga in dem i antingen en annan iphone3:a och upp i Icloud eller lägga över dem på nya sim-kortet men det går inte heller. Jag kan bara importera från sim.

    Sedan tänkte jag ladda ner en app som converterar dem till csv-fil men den skruttiga mobilen kan inte ens hitta appen i The market.

    Snälla hjälp!
     
  2. no1daag

    no1daag Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    392
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Synka till gmail är väl det enklaste.
    Gå in på konto och tryck på kontot du har på gmail. Tryck på kontakter och låt telefonen arbeta sen är dom synkade med gmail. Men sen vet jag inte hur man gör i iPhone.

    Tråkigt att du byte till iPhone men valet är ju ditt. Jag går ju från låsta alternativ till fria och alternativ som inte säger mig vad jag måste använda min telefon. Vill bestämma hur jag själv vill att min telefon ska se ut och fungera. Men det är ju sån som jag är och du har andra behov . OBS ... försöker inte klankar ned ditt val utan jag anser att man ska välja telefon och datorer efter sina behov. Vissa vill traska i sitt vanliga ( MS) andra har behov att vara hippar och ha färdiga inställningar ( Apple) eller såna som jag vill ha full kontroll och möjligheter att ställa in inställningar som jag själv vill (android o Linux)
     
  3. spjerne

    spjerne Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    380
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Vi som har kvar Tattoon och kör root med GB 2.3.7 har väl lärt oss den hårda vägen.
    Om jag köpte en iPhone skulle jag bli tokig... inte kunna ändra nånting själv... o_O
     
  4. no1daag

    no1daag Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    392
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Att ha en iPhone skulle ju vara som att äta Big Mac på MacDonalds varje dag :-(
    Veta vad man får/ha och ingen möjlighet att förändrar sig eller uppgradera sig.
    Men det är väl tur att det finns människor som vill ha det så och inget fel i det. Bara att jag inte skulle vilja ha det så.


    By the way hur gick det för dig Eliza77? Lyckades du kopiera över kontakterna?
     
    Last edited: 25 nov 2011