Synka konto mellan telefonerna? Lollipop

Diskussion i 'Allmänt' startad av waghead, 20 dec 2014.

  1. waghead

    waghead Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2010
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Jag vill mig minnas att en ball grej med Android Lollipop skulle vara att man kunde synka sitt konto till vilken lur som helst.

    T. ex. om jag inte hade min egna telefon skulle jag kunna låna en kompis lur och logga in på mitt konto för att sedan låta allt synkas över till lånade luren som om det vore min egen.

    Har någon fått detta att fungera? Fungerar det bara mellan telefon - telefon eller ska det fungera mellan Telefon - Surfplatta?
     
  2. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    För mig har den funktionen alltid fungerat väl. Du kan logga in och ut från ditt googlekto från inställningsmenyn. Så har man kunnat göra så länge jag kan minnas.

    Vad jag tror du menar med lolipopspecifik kontohantering är att det numer finns stöd för fler användare samtidigt. Som på de flesta operativsystem för datorer. Jag skulle inte tro att det är meningsfullt att använda det på en temporär enhet utan att det är mycket mer användbart i en situation där man delar på tex en surfplatta.

    Edit: det jag menar är alltså att du kan låna min telefon eller platta, logga ut mig och logga in dig själv för att få dina kontakter och appar osv