Synka med Outlook i Volvo IT miljön.

Diskussion i 'Legend' startad av rkd, 18 nov 2010.

  1. rkd

    rkd Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2009
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vi har precis gått över till ny IT-leverantör på mitt jobb och det blev Volvo IT.

    Detta betyder att i stort sett all periferiutrustning är spärrad vilket innebär att jag inte ens kan få upp min HTC Legend som disk genom att stoppa usb-sladd mellan dator och telefon. För att få telefonen att funka krävs att den specificeras av Volvo IT vilket kostar pengar.

    Min fråga blir då (om telefonen blir godkänd av Volvo IT):
    Kan man synka telefonen med Outlook för att få med kalender osv? Vi har även nåt program som heter synkroniseringscenter (ingen aning om vad det är). Eller måste man använda HTC Sync (vilket jag inte kommer kunna installera då det kostar ännu mera)?

    Datorn är en bärbar Dell utan Bluetooth.
    Måste finnas nån som sitter i en liknande sits!
     
  2. Deathgasm

    Deathgasm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2010
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu är jag inte riktigt hundra på hur Outlook fungerar då jag inte använt det sedan Thunderbird släpptes. Men det ska väl gå att exportera din kalender till en .cvs-fil? Isåfall kan du åtminstonde synkronisera den manuellt med din Google Calendar genom att ladda upp filen till din kalender. (Om du ens får göra så?)
     
  3. gamlao

    gamlao Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Om ni har outlook exchange server kan du göra allt trådlöst.
     
  4. grenhall

    grenhall Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2010
    Inlägg:
    170
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Antagligen kommer du inte kunna synkronisera din telefon mot företagets infrastruktur. Jag antar att du jobbar inom Volvo-koncernen och har dom så strikta regelverk att du inte ens kan köra filöverföring till telefonen så lär dom aldrig godkänna en telefon, som ju lätt tappas bort, för att hantera företagets epost.

    Får du installera program på din dator kan du tanka ner Google Calendar Sync för att synka upp dina kalenderposter till Google.


    Sent from my X10 Mini using Tapatalk
     
  5. PatrikS

    PatrikS Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2009
    Inlägg:
    1 123
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    volvo it.. security by obscurity... företaget som har hittepå-appar i telefonen för att köra exchange men klängde fast i IE6, planetens sämsta webbläsare med stort hål i.
    Ofta styrs det företagets säkerhetstänk av hittepå istället för riktiga lösningar...
    Bästa lösningen är att byta ...