Synka X10 med Outlook

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av Qurt60, 10 apr 2010.

1. ducce

ducce Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Snacka om att Andoid och Google suger.
    En sådan enkel sak som att synka telefonen med outlook inte fungerar.
    Har slitigt nu och lyckas synka outlook mad ett googlekonto och sedan googlekontot med telefonen och fått det att fungera, men när jag synkar telefonen hamnar alla kontakter 1 timme fel mot googlekontot.

2. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Har du testat http://www.android-sync.com/ ??

Visserligen just nu bara via usb-kabel, men att säga att android suger håller jag inte med om... just nu lider vi som har version 1.6 av Android då Outlook/Exchange stödet är lite dåligt ,men jag kör Moxier som följde med och det fungerar klockrent för att få pushmail. Sen kan man använda ovan program om man bara vill synka via usb-kabel lokalt mot outlook t.ex.

3. ducce

ducce Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jo - men det känns hela tiden som med Linux, det är bara att installer det programmet hit och dit, och ändra lite inställningar så går det, alla ericsson telefoner jag haft tidigare så har det fungerat direkt.

Och jag har äntligen fått det att nästan fungera via googlekontot nu, förutom att alla möten tidigareläggs en timme i flytten mellan goglekontot och telefonen.

4. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Kolla så att du har rätt tidszon på ditt google konto. Men visst håller jag med om att det är lite krångligt just nu, men iom. version 2.1 som vi får i höst så blir det betydligt bättre outlook stöd :D

5. ducce

ducce Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jodå, kollat tidsoner,och gått genom inställningar jag kan hitta, raderat kalendern och därefter synkat mot googlekontot

6. Cap_a

Cap_a Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

7. Xaphod

Xaphod Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    Sony Xperia Z3+

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Xperia Z3+
    ROM:
    Sony Stock
    Medföljande Moxier Mail funkade direkt med Outlook. :)

8. BKD

BKD Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag försöker, men datorn vill inte "hitta" telefonen.
    Är det någon inställning jag missat??

9. Gojz

Gojz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Hur ska jag lösa detta? köra med kabel känns ju inte så hett, Companionlink funkar inge vidare, skriver ju inte in något i google kalendern som jag skriver in i outlook.

Finns det bättre stöd nu med 2.1?.

10. Rick

Rick Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Det är väll bara om man har Exchange Server, inte bara lokal Outlook och POP3?!

11. Gojz

Gojz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Hur gör man om man har lokal outlook och vill synka med google?. Får ju fan inte ihop detta, blir galen.

12. Rick

Rick Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

13. elderion

elderion Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag vill bara påpeka att jag använder Moxier applicationerna idag istället för P1i och det är som natt och dag. Om man bara är berädd att synka över luften så är det helt klockrent.

Om du använder den i jobbet och upgraderar sd-kortet till 32 gig så har du även ett usbminne och ett eget modem. Alltså kan företaget göra sig av med 3g modemet och använda telefonen istället. Alltså sparar man några kronor i månaden där.

Nä jag får ge mig.

Men jag rekomenderar att göra upgraderingen från P1i till X10.

14. Garfield67

Garfield67 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

MyPhoneExplorer, fungerar både med kabel och wifi.
    Har du flera kalendrar i outlook kan du välja vilken du vill synka.
    Du behöver kanske också ställa in i din telefon vilken/vilka kalender du vill visa där.

15. Boxvin

Boxvin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hade en gång en P1. Nu har jag en samsung windowsmobil (värdelös telefon) i jobbet. Min egen X10 slår de båda med hästlängder när det gäller synk med outlook med den medföljande Moxier-programvaran, både kalendern och mejlen är suveräna!

16. elpapo

elpapo Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Ja, MyPhoneExplorer är fantastiskt bra! Änvänds dagligen med min x8. Enkelt var det också!

17. Grotesco

Grotesco Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Outlook är ju bara en klient som i första hand är gjord för att arbeta med e-post, kalender etc mot en Exchangserver. Men det går också att kolla e-post via t.ex. POP3

Android är i första hand gjort för att synkronisera mot gmail men de olika mobilleverantörerna skicka ibland med programvara (SE skickar med Moxier) för att synkronisera mot exchangeserver.

Båda ovanstående lösningar är ju gjorda för att vara uppkopplade hela tiden mot gmail, eller exchange och man är ju synkroniserad hela tiden

Om man vill synkronisera mot en lokal installation av Outlook och nerladdade mejl via POP3 så får man använda sig av tredjepartsprodukter som t.ex. MyPhonexplorer eller andra som nämts i tråden. Men detta alternativ är ju inget som jag överhuvudtaget skulle kalla professionellt som nämns tidigare i tråden. Sunkroniseringen sker ju bara när du kopplar upp dig mot din lokala dator. E-posten som kommer in är ju bara den lokalt nerladdade på din dator. Är du på resande fot i en vecka så har du ju ingen koll på vilken e-post som har kommit. Jag kan inte förstå varför man överhuvud taget skulle vilja synka mot en lokal kopia. Se till att skaffa dig en professionell e-postleverantör som du kan synkronisera mot. Gmail har företagslösningar. Det Finns internethotell med exchangeserverkonton också.

18. elderion

elderion Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Eller en telefon lika gammal som systemet (pop3). Jag har en P1i någon kan få köpa loss för en tusing....