Synka Xperia X10/Android-telefon mot Outlook?

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av Rick, 1 apr 2010.

  1. McChicken

    McChicken Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    OK..nu har jag följt ALLA fina instruktioner och fått in alla mina 1013 kontakter på min Gmail, har klickat i att X10 skall synka mot Gmail, men hur sjutton startar man själva synkningen från Gmail kontot till X10an ?
    känner mig skitdum :(
     
  2. bosse11

    bosse11 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    195
    Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Platta:
    Samsung Tab-S 10.5 (T805)
  3. BKD

    BKD Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Var hittar man USB debuggingen i X10 och hur fixar jag ADB driver?
     
  4. lestander

    lestander Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2009
    Inlägg:
    885
    Mottagna gillanden:
    155
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S8
    Jag följde någon guide här på forumet, man skulle maila alla kontakter till sitt Google konto å sen cynka mot det....
     
  5. lestander

    lestander Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2009
    Inlägg:
    885
    Mottagna gillanden:
    155
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S8


    Nu har jag inte telefonen vid mig. Men jag tror de ska vara under inställningar, sen under online nått, sen ska de nog bara att välja Google som sync, tror default e Sony Ericsson.
     
  6. Evil_E

    Evil_E Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    1 002
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    USB debugging hittar du inne i inställningar -> Program -> Utveckling -> USB-felsökning. ADB drivarna bör du få installerat per automatik sen.
     
  7. Sued

    Sued Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2010
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej

    Jag har inte telefonen i min hand ännu utan min arbetsgivare berättade precis att en X10 Mini Pro dimper när här inom kort. Har läst en hel del om den nu och förstått att det är problem att synka den mot Outlook.

    Vårt företag har ingen exchange server utan kör med en webb baserad mail, iaf är jag 99% säker på detta.

    Förstår att man måste synka den mot ett google konto, ser jag inte som något problem då jag tar emot mailen. Men skickar ju en hel del, kommer det då att stå "någotnå[email protected]" hos mottagaren, eller kommer min riktiga mail att visas?

    Får testa mig fram med Moxier etc när jag har den, men är ändå tacksam för svar
     
  8. Rico01

    Rico01 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    280
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Du kan ha flera epost-konton på telefonen. Nu hade jag ingen sync igång när jag hade både hotmail och gmail-kontona i telefonen samtidigt men det fungerade. Dock var det bara standard-kontot jag fick in i timescape.
     
  9. Evil_E

    Evil_E Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    1 002
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Ja och standard email programmet suger hästb*lle jämfört med Googles Gmail klient som SE av någon anledning valt att inte använda sig av... har aldrig haft så mycket uppkopplingsproblem som med epost (SE's variant som syns i TimeScape)...
     
  10. losdrivare

    losdrivare Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2010
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det funkar att slå på felsökningsläget för USB på detta sätt, men ADB-drivarna måste installeras också - det sker inte automatiskt. Har ladda ner flera olika varianter, men inte lyckats installera dem. Får inte ens upp ADB i Device Manager i mitt Windows 7, när jag kopplar upp X10:an i felsökningsläge så får jag istället upp den som "Sony Ericsson X10i" i Device Manager.

    USB-drivaren som följer med SDK'n fungerar inte och jag har inte lyckats med någon annan drivare för X10 som jag hittat på nätet heller. Har någon lyckats att installera ADB-drivers under Windows 7 och i så fall hur gjorde ni?

    Vill synka min X10 direkt mot outlook med hjälp av Android-Sync från http://www.android-sync.com/ och jag fattar inte varför det ska vara så jäkla besvärligt... Vill inte ha mina personliga data ute på nätet, de ligger bra på min dator.

    EDIT: Hittade till slut drivare som gick att installera från Device Manager, bara så märkligt att inga andra funkade, inte ens de som jag laddat direkt från Sony Ericsson. Hursom, problemet löst! Har nu syncat över mina kontakter från Outlook via Android-Sync! Här hittade jag de fungerande ADB-drivarna:
    http://www.geeek.org/post/2010/05/2...10-usb-drivers-pour-les-developpeurs-751.html
     
    Last edited: 28 jul 2010
  11. Ptja76

    Ptja76 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Jag får det inte att funka med min x10 mini pro och Vista 64bit.
    Någon som vet vilka driviasar som skall användas?

    Alternativt något program som syncar både calender och kontakter med google.
     
  12. esswe

    esswe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2010
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej Evil
    Jag har fått synkningen att funka...? Enligt glad grön bock.
    Men var i X10 kan man hitta resultatet?
    Måste man installera outlook i mobilen?
     
  13. lca

    lca Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej losdrivare

    Jag har samma behov som du. Har slagit på USB debug, installerat ADB-drivare och installerat Android-Sync. Ansluter telefonen till min laptop och startar Android-Sync, men inget händer. Jag får inte upp något där jag kan starta syncen. Har jag missat något ? Detta är ju piece of cake när jag använder min P1.

    Tacksam för svar !
     
  14. DasKaktus

    DasKaktus Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag var som er och provade/hankade mig fram med android-sync, och fick dubbla kalendrar och kontakter i outlook m.m. men sen så läste jag till min stora glädje att MyPhoneExplorer hade fått android stöd för nån vecka sedan.

    Så till alla er som har bekymmer med att synca.. installera MyPhoneExplorer(Gratis) http://www.fjsoft.at/en/
     
  15. Rick

    Rick Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2010
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Jag har efter mycket testande kommit fram till detta program som jag nu köpt för $ 14.99 (höjs till $ 19.99 första november):
    Gsyncit - http://www.daveswebsite.com/software/gsync/
    Finns i gratis testversion först.
    Efter att ha testat flera lösningar så känns denna välfungerande och värd pengarna!