Synkronisera facebook för HTC Sense oftare

Discussion in 'Desire - Frågor och problem' started by supervalpen, Jun 7, 2010.

1. supervalpen

supervalpen Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag stör mig på att man endast kan välja att synkronisera Facebook för HTC Sense som tätast en gång i timman.. Twitter fungerar ju att synkronisera så ofta som var 5e minut..
    Det kanske inte är en jättestor grej med att man måste uppdatera manuellt, men det gör mycket för användarupplevelsen att slippa trycka manuellt varenda gång och dessutom behöva vänta ett par sekunder..

Någon som har något tips på ett sätt att kringå HTCs begränsning alternativt en widget som gör det bättre (inbyggd twitter är en bonus, men inget krav eftersom facebook är den viktiga punkten för mig)

2. Pallee

Pallee Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag tror det finns en anledning att inte synca oftare än 1 gång per timme då det äter batteri. twitter är ju bara text som ska syncas när det gäller FB så kan det röra sig om betydligt större datamängder...

Men för att (inte) svara på din fråga: Nej jag vet inte om det finns möjlighet att kringgå den syncningen - och jag håller med dig, det borde finnas tätare intervall att välja på.

3. supervalpen

MINA ENHETER

Saken är den att friendstream endast uppdaterar text också, och är det inte bättre att varna för förbrukad batteritid ?, för vissa kanske det är värt med lite kortare batteritid för "användarupplevelsen".

Att Gmail använder sig utav push ständigt är ju om möjligt något som verkligen drar batteriet, då kan inte facebook en gång i kvarten åtminstonde göra någon jättemycket större skillnad.. (Appropå det, ingen som vet något sätt att stänga av push på Gmail ?)

4. crixen

crixen Kid Droid Medlem

Telefon:
    iPhone 15 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 15 Pro
    Fejjan på min Desire kan uppdatera en gång i halvtimmen.Funkar, men jag hade gärna sett att det hade pushats.

5. Pallee

Pallee Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag håller självklart med dig angående att det borde vara möjligt att sätta refresh till något mindre än 1h.

Vad gäller gmail-appen så tror jag inte att det går :( vill du slippa push så får du nog byta till den som heter "Mail" eller "Epost" på telefoner med svenska som språk (rätta mig om jag har fel - jag kör min på engelska och jag har för mig att det är en av få appar som byter namn efter telefoninställningarna) nackdelen med "Mail" är att den INTE har möjligheten till push-mail... men är ganska mycket bättre på annat så som användargränssnitt, attachments osv... Jag kör med "Mail".

6. supervalpen

MINA ENHETER

Jo, det vet jag.. Problemet är att androids facebook är värdelös, och speciellt dess widget

7. Dockland

Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Ja, Facebook-appen är usel. Då är det bättre att använda webbläsaren i telefonen för Facebook. Men en ny Facebook till Android är på gång.