Synpunkter på CM7!

Diskussion i 'Optimus 2X - ROM-filer och utveckling' startad av Tremere, 1 maj 2011.

  1. Tremere

    Tremere Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2011
    Inlägg:
    307
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Vad tycker ni om CM rommen? Bra eller anus?
    Har kikat lite här på droid o sen på andra forum så verkar det vara lite buggigt... Nått ni upplever ni som har provat det nu idag?

    Tycker ni att man ska vänta ett tag med att installera tills dom har släppt ett stabilare uppdatering på den??
     
  2. fluns77

    fluns77 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har kört den sen imorse kl 9 ca. Kan ju säga att den startar om när den vill, jag kan inte ändra ljusstyrka på skärmen, lite seg i bland.
    Men som sagt, man kan inte begära mer av en "nightly" ... Så ja säger det ser lovande ut!
     
  3. Bobjof

    Bobjof Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tycker att det är på tok för tidigt för en sådan här tråd. CM7 är inte färdigt och jag tycker att man över huvud taget inte ska prova denna som en färdig build.
    Vänta tills den är färdig om du inte är beredd på massa buggar etc.
    Då kanske vi slipper en massa gnäll om hur saker inte fungerar och att man ska byta tillbaka till iphone.

    Edit:
    Märkte att jag låter lite hård i tonen. Inte min mening. Jag är glad, snart är CM7 klart. :)

    Sent from my LG-P990 using Tapatalk
     
    Last edited: 1 maj 2011
  4. Flexxy

    Flexxy Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2009
    Inlägg:
    595
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Det är som sagt en nightly, alltså en version som inte är för daglig användning.. det finns ju en anledning till att arcee inte ville släppa den tidigt... det största problem jag har är att mobilen inte kan hhitta den interna hårddisken... så allt som fanns sparat på den (alla mina spelfiler) når jag inte alls... iaf inte via telefonen, har ingen dator för tillfället..

    utöver det så har telefonen startat om sig 1 gång och stängt av sig 1 gång... batteritiden är ibland så bra att den inte drar några % i idle på någon timme, till att tömma 30% på 10 minuter..

    Jag flashar tbx fears rom ikväll..
     
  5. vagoo

    vagoo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    För att vara en nightly tycker jag den funkat bra hittills. Ett problem som dykt upp är uppspelning av videofilmer, kan ej öppna samma filer som stock samt hackar lite. Men antar att detta kommer bli bättre i senare versioner.
     
  6. Walle

    Walle Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2010
    Inlägg:
    103
    Mottagna gillanden:
    32
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nokia 9 Pureview

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nokia 9 Pureview
    ROM:
    Orginal
    Platta:
    Galaxy Tab S3
    ROM:
    Orginal
    Jag måste erkänna att den fungerar förhållandevis bra. Den är lite segare än stock romen. Det interna sd kortet syns inte i telefonen men syns när man kopplar upp den mot datorn. Den kan inte läsa av sim kontakter. Batteritiden är ok(än så länge) och inga omstarter.
     
  7. PatrikS

    PatrikS Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2009
    Inlägg:
    1 123
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    Min förhoppning är att den blir bättre än original på samtliga punkter, annars är det ingen idé mer än ett självändamål att byta till CM.
    Men som sagt det är bara en nightlie så kanske kommer CM bli bättre än original, på en punkt är den det iaf, de har tagit bort all skit LG puttat i telefonen.
    Jag kommer följa alla andras problem och glädje med CM med stort intresse innan jag överväger byte till CM.
     
  8. M1ntos

    M1ntos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2011
    Inlägg:
    420
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Det är inte bara EN nightly! Det är den FÖRSTA av många! Sug på den ni! :)
     
  9. wohlin

    wohlin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2011
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Jag har nu bytt tillbaka till 7.1, men CM kan bli riktigt bra :) Eftersom de är en beta och för mkt av dom viktiga punkterna inte funkar så bra så va ja nöjd med testet :) Hoppas han fixar en stabilare snart :P
     
  10. marcuspresident

    marcuspresident Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2009
    Inlägg:
    628
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Känns precis som en pepparkaksgubbe. Skör men naggande god...
     
  11. PatrikS

    PatrikS Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2009
    Inlägg:
    1 123
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    Ja, men Cyanogen brände allt mitt förtroendekapital när det kom till min gamla magic, den sista "fungerande" versionen till 32B fungerar helt enkelt inte, trots vissa "fans" åsikter.
    Men tidigare versioner har varit ok så jag ska ha ögonen på CM och se om det blir en nice dist framöver.

    edit: här kan ni förresten rapportera alla fel & buggar som dykt upp med CM, man kan skriva så fort man har ett google-konto.

    http://code.google.com/p/cyanogenmod/issues/list#

    Dock ska man inte göra det med nightlies utan ENBART "färdiga" versioner, dock finns inte 2X med än men kommer antagligen i samband med första beta.
     
    Last edited: 2 maj 2011
  12. Cylon

    Cylon Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    754
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    jag är jätte nöjd med tanke på att det är en 'alpha' eller 'nightly', visst den krashar, och fryser ibland men jag vet att jag bidrar genom den anonyma rapporteringen, plus när den funkar är den riktigt bra.

    Men visst den är långtifrån perfekt, men om man vill ha perfa' får man vänta till stable anländer.

    Skulle inte byta i första taget
     
  13. TookieDroid

    TookieDroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 dec 2010
    Inlägg:
    1 430
    Mottagna gillanden:
    158
    Telefon:
    iPhone XS 256GB

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone XS 256GB
    Den släpptes igår och då ska man inte behöva klaga på den. (säger inte att ni gör det, utan att man inte bara behöver göra det :P) Men jag flashade tillbaka min back up för att den kan spela upp divx filer som cyanogen inte gör :)

    Men annars så kommer den bli grym när den blir stabil och då flashar jag in den igen utan att tveka! :D
     
  14. TookieDroid

    TookieDroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 dec 2010
    Inlägg:
    1 430
    Mottagna gillanden:
    158
    Telefon:
    iPhone XS 256GB

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone XS 256GB
    Den släpptes igår och då ska man inte behöva klaga på den. (säger inte att ni gör det, utan att man inte bara behöver göra det :P) Men jag flashade tillbaka min back up för att den kan spela upp divx filer som cyanogen inte gör :)

    Men annars så kommer den bli grym när den blir stabil och då flashar jag in den igen utan att tveka! :D

    EDIT: Wtf det blev en dubbel post... Förlåt..
     
  15. kirkulus

    kirkulus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2010
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony XZ1

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony XZ1
    Telefon 2:
    Sony Z5
    Telefon 3:
    Sony Z3+
    det interna sd-minnet hittar du under /mnt/emmc
     
    Walle gillar detta.
  16. Walle

    Walle Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2010
    Inlägg:
    103
    Mottagna gillanden:
    32
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nokia 9 Pureview

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nokia 9 Pureview
    ROM:
    Orginal
    Platta:
    Galaxy Tab S3
    ROM:
    Orginal
    Tackar! Jag tittade aldrig i file browsern som kom med romen. Där kom den upp. I ES File Explorer som jag använde kom den inte upp.

    En liten parantes så kan jag säga att efter 10 timmars användande idag med några samtal och lite surfande så har jag 75% av batteriet kvar. Inga omstarter eller frysningar.
     
  17. Hund

    Hund Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    15 aug 2009
    Inlägg:
    5 572
    Mottagna gillanden:
    1 006
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a
    ROM:
    Lineage OS
    CyanogenMod är sjukt korkad imho. :D Dom säger att dom inte släpper CM7 till O2X förän den är klar, vi väntar som fan med spänning. Och när dagen D kommer är det en nightly!? Inte ens en beta eller RC ju! Dagens doh! :D

    Jag testade den, men bytte tillbaka när ljudet slutade fungera. Vid samtal är ljud en liten detalj jag inte klarar mig utan.
     
  18. DreamHawk

    DreamHawk Android Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    6 113
    Mottagna gillanden:
    420
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Allt jag hör är gnäll gnäll och gnäll xD

    Sent from my LG-P990 using Tapatalk
     
  19. M1ntos

    M1ntos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2011
    Inlägg:
    420
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Håller med lilla Hund här. :-)
     
  20. Alto

    Alto Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2011
    Inlägg:
    616
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    jag hade inga problem med ljud vid samtal när jag hade CM7, däremot irriterade jag mig på att externt och internt minne bytt plats >.< alltså internminnet under mnt/emmc (EMMC = external memorycard)