System on UIDs inconsistent

Diskussion i 'Frågor och support' startad av Famouz, 4 jul 2014.

1. Famouz

Famouz Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,

Jag är ej kunnig på själva "innehållet" i en mobil med allt vad som krävs för att den ska klara av allt... :P
    Därför vänder jag mig till Er här, jag kör alltså en hyfsat gammal HTC Desire och har nu senast veckan fått upp en meddelanderuta som känns väldigt suspekt och vad som står är följande:

System on UIDs inconsistent

UIDs on the system are inconsistent, you need to wipe your data partition or your device will be unstable

För att kunna stänga denna/gå vidare så ska man klicka på knappen som visar sig och det är ju här jag börjar fundera då.. :eek:
    Här står det då.. "lucky for You"

Vet någon vad detta kan vara och vad som kan tänkas ha drabbat min stackars mobillur.. skulle någon i så fall vilja förklara vad detta är och hur jag blir av med detta då det kommer upp lite till och från i en veckas tid nu.. :(

Tacksam för svar!
    Med vänlig hälsning

2. Famouz

Famouz Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ber om ursäkt om tråden är lagd på fel ställe här.. då jag ej vet om det är själva telefonen eller någon app som ställer till det hela!?

3. Gryph

Gryph Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    986
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Har du en custom recovery installerad?

Testa då starta om telefonen i CWM/TWRP och gör en "fix permissions". Finns under advanced.