Systemkrasch

Diskussion i 'Desire S' startad av A_Galaxy, 14 jul 2011.

  1. A_Galaxy

    A_Galaxy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2009
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Får systemcrashar nästan varje dag. Börjar bli riktigt iriterande. De kan inträffa lite varsom, ibland när jag skriver mail, och ibland när jag spelar bara surfar lite. Har gjort en factory reset men felet återkommer så, har minimalt med appar installerade och inga widgets igång.

    Någon mer som har problem med återkommande systemkrashar?
     
  2. Stuntman88

    Stuntman88 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2011
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag tyckte jag hade det i början, men sen efter typ några dagar så har jag i princip inte haft några alls!
     
  3. Poncho

    Poncho Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Upplever precis samma problem. Det händer nästan varje dag, vet inte vad det beror på.
     
  4. Zlayer

    Zlayer Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Samma här, upplevs som ganska random. Jag har läst om folk som bytt ut sina och fått nya som inte lider av problemet. Sen har jag läst att någon trodde att det berodde på minneskortet. Jag skall nog byta ut mitt kort ändå sen och då får jag se om det hjälper. Är inte så sugen på att skiljas från den.
     
  5. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Vad menar ni med systemkrasch?

    Kraschar appar, hela luren eller?

    Jag har haft omstarter några ggr i veckan, inte så farligt men irriterande. Installerade för ett par veckor sedan launcerpro & har inte haft en omstart sedan dess så problemet verkar ha legat i sense.
     
  6. danjo113

    danjo113 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har precis samma problem, telefonen kan när som helst starta om sig, händer ungefär en gång om dagen. När den startat om står det något i stil med "Systemkrasch, vill du informera HTC".
     
  7. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Ok. Det är när den gått igång igen som meddelandet kommer upp va?

    Jag har stängt av det meddelandet så det var ett tag sen jag såg det.

    Jag skrev tidigare att min slutat starta om sig när jag för ett par veckor sen bytte launcher, skulle inte skrivit det för alldeles nyss så startade den om sig:(

    Ok, första gången på ett par veckor så jag får hoppas att det var en engångsföreteelse. Detta problem diskuteras en del på XDA & finns alltså på Desire S, dock inte för alla. En bugg skulle jag gissa & jag hoppas på en uppdatering som löser det.
     
  8. Zlayer

    Zlayer Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Njae, alltså startskärmen visas. Det vill säga den vita bakgrunden och så står det HTC någonting. Telefonen startar om, eller sense startar om. Det hela tar bara ett antal sekunder. Jag brukar få skriva in PIN-koden igen.

    Jag hoppas liksom du att problemet löses med en uppdatering. Det är inte så farligt eftersom det inte händer speciellt ofta, men lite irriterande är det ju.
     
  9. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
  10. A_Galaxy

    A_Galaxy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2009
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Efter senaste crashen tog den bort alla mina inställningar (tema widgets etc). Och även syncen med google calender. Den får jag nu inte heller att fungera. Har installerat uppdateringen idag. Den har inte crashat men fortfarande ingen calender sync.
     
  11. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Du verkar tyvärr ha ett större problem. Innan uppdateringen så startade min om sig två till tre ggr i veckan, skedde alltid när jag höll på med den & alltså aldrig när den låg i fickan.

    Installerade LauncherPro + & då gick den i två veckor innan jag råkade ut för en omstart.

    Nu har den inte startat om sedan jag installerade uppdateringen, bara att vänta & se. Men som sagt så verkar ju du ha större problem. Om den ännu efter uppdateringen fortsätter att krascha så lutar det ju nästan åt hårdvarufel.

    Du skriver att du gjort total reset, du har väl inte backuppat en massa & kört in igen? Då kan man få in små fel igen. En så clean installation som möjligt gäller, möjligtvis så kan man backuppa sms men resten typ kontakter har man ju på google & apparna finns ju under mina appar att dra hem igen.
     
  12. danjo113

    danjo113 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Efter att ha gjort uppdateringen för 4 dagar sedan så har inte telefonen startat om sig en enda gång. Innan startade den om sig ca en gång om dagen. Det är bara hålla tummarna för att det fortsätter, om inte annat verkar intensiteten minskat...
     
  13. Zlayer

    Zlayer Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag har samma erfarenhet, inga krascher längre. Dock upplevde jag några konstigheter, men efter några omstarter så verkar det ha stabiliserat sig. Mycket bättre nu.
     
  14. DaddyCool

    DaddyCool Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2011
    Inlägg:
    425
    Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21+
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1 2014
    Info:
    SM-P605
    Haft jättelite problem med att telefonen låser sig eller startar om. Har haft telefonen i två månader.
     
  15. dopparn

    dopparn Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag hade samma problem med min DesireS men jag fick rådet att göra en systemåterställning (Återställ standardinställn.) Efter detta har telefonen gått perfekt.