T-shirtstorlekar

Diskussion i 'Allmänt' startad av mannyb, 14 aug 2010.

?

T-shirtstorlek?

Poll closed 19 aug 2010.
  1. XXXXL eller större

9 röst(er)
    1,8%
  2. XXXL

19 röst(er)
    3,7%
  3. XXL

29 röst(er)
    5,7%
  4. XL

94 röst(er)
    18,4%
  5. L

146 röst(er)
    28,6%
  6. M

166 röst(er)
    32,5%
  7. S

47 röst(er)
    9,2%
  8. XS eller mindre

0 röst(er)
    0,0%
  1. TheWierd

TheWierd Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Telenor, Telia

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor, Telia
    Måste bara nämna att detta är LÖJLIGT SMART ur ekonomisk synvinkel.
    Fler välkända siter borde ju gör de. Krävs ju inte mkt jobb precis.
    Dock inte otippat då de e Swedroid vi snackar om ;) (ass kisser hehe)

E de US, Asien eller EU storlek på plagget i fråga?
    L/M/M dvs..... Faktiskt bra o veta imo.
    Jämförelsevis e ju T-shirts från t.ex Droppen(lämnar blod) Asien storlek o de krymper efter första-andra tvätten.... Så ja som har M måste ta L.

Last edited: 15 aug 2010
  2. Ult

Ult Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Medium t-shirts skall va tajta ;)

3. Samurai237

Samurai237 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag ser fram emot att kunna köpa en Swedroid-tröja och visa alla vilken android-nörd jag är, iof. har jag ju en explodedandy-androidtröja men man kan aldrig ha för många coola-nördtröjor :), Large för min del.

4. Raevbur

Raevbur Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kände mig säker på min sak, men när jag väl kollade på storleken på nuvarande t-shirt så hade jag medium. Så det blev en felröst till Larges favör

5. alexuz

alexuz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Large! men gör dem snygga nu förfan! och inte sånna t-shirts som har stora och långa ärmar! Bättre med tightare modell :-P

6. Qrac

Qrac Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    Nokia 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Nokia 8
    Varför startar ni inte en egen webbshop för T-shirts. Med tjänsten spreadshirt så går det väldigt enkelt & gratis att "skapa" egna kläder. Allt från T-shirts till trosor. Billigt är det & ni väljer själva hur mycket provision ni ska få per såld produkt.

Skulle sitta fint med en klädaffär med Swe/Android-inspirerade kläder. :)

7. FlyBob

FlyBob Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Jag kan ju bara tala för droidstuff, men när man skall sälja saker som företag är det inte "bara" att öppna shopen utan då kommer det in bokföring, momsande och dylikt. Dessutom slipper vi ge spreadshirt en del av kakan. Nu löser vi allting med administration och beställningar, då vi ändå håller på med det. Sortimentet blir mindre, men vettigare, och dessutom har vi bättre koll på vad det är som skickas ut då vi själva lagerhåller produkterna och kan kontrollera kvalitet på tröjor och tryck, och inte bara köper billigaste möjliga. Dessutom blir dom billigare, kanske vettigaste anledningen ;)

Sedan tycker vi det är väldigt kul att kunna erbjuda just Swedroid fanwear då det är från forumet vi växte fram från första början!

För alla som undrar om storlekar:
    Kläderna är kill-passform, då 98% av medlemmar/kunder är av det könet. Men då även frågan om tjej-passform dök upp, så kan vi ta in sådana också såklart i en mindre upplaga. Det är EU-storlekar på dom. Omröstningen ger en indikation på fördelningen rent procentuellt, vi kommer självklart beställa samtliga storlekar och så många XXXX vi kan hitta i några få exemplar, men bra att veta fördelning mellan M/L/XL främst.

Last edited: 16 aug 2010
  8. TheWierd

TheWierd Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Telenor, Telia

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor, Telia
    Much nice, va alla ville veta! Hoppas kvalitet på trycken e bra me. Hatar när de faller av o blir sprickor.

9. FlyBob

FlyBob Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Det är dom, inga halvdana billiga plast-tryck. Våra egna tröjor vi tryckt upp i några provexemplar och är väldigt nöjda med kvaliteten. Jag och manny pratade om just detta, att kvalitet är mycket viktigare än priset. Vi kunde sänk priset på bekostnad av kvalitet på både tröjor och tryck, men det är inte alls intressant utan vi vill kunna erbjuda riktiga kläder och inte engångsplagg.