T3 Fel bakgrundsljus

Diskussion i 'Huawei' startad av Haesten, 16 jun 2020.

  1. Haesten

    Haesten Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2012
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Tja

    Har 3st likadana T3 plattor till ungarna, skulle fixa lite inställningar idag och märkte då att dotterns platta har betydligt sämre bakgrundsbelysning.

    Jämförelsen är så illa att de andre 2 plattorna behöver ungefär halv styrka för att ge samma ljus som dotterns på max.

    Jag har varit inte och kollat ljus inställningar och senare uppdateringarna på alla 3 men det är exakt samma.

    Ska väll ändå poängtera att ljuset på dotterns platta är ju ändå på en nivå att de fungerar bra och hade troligen aldrig märkt något om de inte var för vi hade 2 andra att jämföra med, samtidigt är de ju tråkigt om de skulle uppstå situationer där man vill ha högre belysning och de ej går.

    Någon som varit med om något liknande?
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 739
    Mottagna gillanden:
    44 736
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det är lustigt, men ingen panel är den andra lik. Ljusintensitet, vitbalans, hur jämn bakgrundbelysningen är osv. kan skilja sig mycket åt trots att det handlar om samma modell, och skillnaderna blir i regel större när det handlar om enklare enheter, då de inte är lika petiga med sorteringen av panelerna i dessa.

    Det behöver alltså inte vara något fel på enheten eller handla om någon inställning, utan kan förklaras av att toleransen för avvikelser är större än för mer påkostade enheter.
     
  3. Haesten

    Haesten Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2012
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Jo de kan jag köpa för jämför man dom andre 2 som är likvärdiga i ljus så kan man ändå se en viss skillnad även om den är avsevärt mindre än den första som skiljer sig markant.

    Men magkänslan säger att de känns som att de skiljer så pass mycket att jag skulle räkna de som fel? Eller bara jag som är grinig kanske? Ska se om jag kan ordna bilder.
     
  4. Haesten

    Haesten Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2012
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER