T9 tangentbord Xperia 5 II

Diskussion i 'Allmänt' startad av Anne8, 14 apr 2021.

  1. Anne8

    Anne8 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2021
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    1
    I min Xperia XZ1 compact har jag tangentbord appen? "Xperia Tangentbord" som går att ställa in på T9. Super!!!
    Nu ska jag byta till Xperia 5 II och försöker hitta nån T9-app. Misslyckas. Har hittat några men de saknar svensk ordlista. Varför kan jag inte hitta den jag har i gamla telefonen?
    Hoppas att någon kan hjälpa mig?
     
  2. EricG

    EricG Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2013
    Inlägg:
    936
    Mottagna gillanden:
    494
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Platta:
    Nexus 9
    Sony använder Googles tangentbord numera (vad jag kunde hitta), som inte stödjer T9. Jag testade installera Xperia keyboard men det gick inte.. För gammalt.

    Hittade inte heller några tangentbord med T9 och svenska.. Det verkar helt enkelt inte vara tillräckligt stor efterfrågan?
     
  3. Anne8

    Anne8 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2021
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    1
    Tack för svar! Åh nej! Du struntar jag i att skaffa ny telefon!!!! Hm... Hur kan Xperiatangentbordet funka i min Xperia XZ1 compact? Kan man inte kapa över det till Xperia 5 II!
     
  4. EricG

    EricG Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2013
    Inlägg:
    936
    Mottagna gillanden:
    494
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Platta:
    Nexus 9
    Äldre androidversion i den..
    Jag provade just det, visserligen mot en Samsung, men tangentbordet jag testade slutade uppdateras 2017.. Kanske någon annan har en fix!
     
  5. F-Forward

    F-Forward Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    2 082
    Mottagna gillanden:
    2 115

    MINA ENHETER

    Denna för 26 kr är nog det som finns: https://play.google.com/store/apps/details?id=net.cdeguet.smartkeyboardpro
    Men du kanske precis som alla andra kommer uppleva att T9 inte är så roligt alternativ nu när du får betydligt större skärm?
     
    EricG gillar detta.
  6. Anne8

    Anne8 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2021
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    1
    Aha! Det har jag inte tänkt på. Tack för positiva hejarop! Min dotter har nu tvingat mig att använda svepskrivning. Funkar ju löjligt bra fast jag inte har full koll på var bokstäverna finns. (Jo på datorns tangentbord kan jag skriva utan att titta, men jag vet inte var bokstäverna är, sitter liksom i fingrarna). Det här ska nog bli bra.
    Tack för engagemanget!
     
  7. EricG

    EricG Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2013
    Inlägg:
    936
    Mottagna gillanden:
    494
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Platta:
    Nexus 9
    Prova skriva med SwiftKey. Man kan skriva med förbundna ögon med lite träning!