Fråga: Ta bort operatörslåset

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av urbanlarsson, 14 maj 2012.

1. urbanlarsson

urbanlarsson Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Har en One X men den är låst till Tre, och jag kan inte använda Tre. Jag sökte lite på nätet och såg att det finns sidor som säljer upplåsningskoder, undrar nu bara om det är så att det verkligen går att ta bort låset, och i sådana fall, vart är bästa stället att köpa upplåsningskoden.

Tack!

Last edited: 16 maj 2012
  2. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 380
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Ja det går att låsa upp telefonen med en kod. Vilken sida som är bäst på att ge dig koden är svårt att säga. Vet att det finns sidor på ebay, där kan du se deras omdöme innan du beställer en upplåsningskod.

3. Aiden

Aiden Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Borde man inte kunna roota bort detta, eller på något lättare / gratis sätt?

4. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 380
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Ganska säker på att det inte går än, framförallt eftersom telefonen är för ny.

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

5. urbanlarsson

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Root tar inte bort operatörslåset tyvärr.

Har kollat runt lite och hittade info på XDA, det verkar som det går att ta bort operatörslåset. Ebay.com har några säljare som säger sig ta bort det för typ 40Kr, som har över 2000 positiva feedbacks. Då jag har paypal så kommer jag nog testa ebay, kan alltid få tillbaka pengarna om dom inte levererar så verkar rätt riskfritt.

6. Aiden

Aiden Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Ok, det låter ju överkommligt, jag har TRE, förstör man då t.ex. garantin ?
    Kan du skickade säljaren i PM?

7. urbanlarsson

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Vet inte vad som händer med garantin om jag ska vara ärlig, tycker dock det vore konstigt om den försvann bara för man låst upp den men som sagt, vet inte.

Om du vill vänta så ska jag nog låsa upp min nästa vecka, kan tala om hur det gick, detta är ebay länken annars: http://www.ebay.com/itm/HTC-UNLOCK-...oftware_RL&hash=item27c6a4d68b#ht_1517wt_1163

Det står ju att man får "Ebay Buyer Protection", så betala med paypal så är det ingen risk överhuvudtaget, du får pengarna tillbaka om det inte funkar.

... men som sagt, jag har inte testat men kommer göra det så snart jag har hämtat telefonen (ligger hos en kompis just nu som hämtade upp den åt mig).

8. urbanlarsson

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

9. ernot

ernot Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

10. urbanlarsson

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Har inte fått något än, antar att jag får vänta några timmar på att folk i USA vaknar. Gissningsvis så får jag ett email med instruktioner.

... återkommer så fort något händer.

Orginal och ernot gillar detta.
  11. Orginal

Orginal Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hör gärna av dig hur det gick.
    Min börjar också på 353 och jag har provat 10-15 tjänster men det va nog snart två veckor sen.

12. Aiden

Aiden Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Hör gärna av dig!

13. urbanlarsson

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Jag kontaktade dom i morses då jag inte fått något av dom, dom svarade direkt och jag skickade mitt IMEI nummer till dom.

Det visade sig faktiskt att dom hade skickat ett email till mig men det hade fastnat i spamkön.

Men men, får se om det funkar nu, hoppas på att jag får en upplåsningskod inom en dag eller två.

14. urbanlarsson

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Fick precis ett mail med följande information från Paypal: "Unlock Store ([email protected]) has issued a full refund for your payment."

... gissar på att jag snart får ett mail där det står att mitt IMEI nummer inte gick att låsa upp.

Skulle kunna testa fler ställen men gissar på att det kommer fungera lika illa vart jag än provar, verkar som det är svårt att låsa upp telefoner med IMEI som börjar på 353, får väl vänta några veckor och prova igen. Tror dom som har telefoner med IMEI som börjar på 359 kan låsa upp dom rätt lätt.

15. ernot

ernot Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ok synd :/

http://www.htcsimunlock.com/htc-one-x-unlock.html testade mitt nummer där och de påstår att det ska funka, inte testat än dock väntar på ett simkort så jag kan låsa upp den!

har också 353!

16. urbanlarsson

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Tack för tipset, har precis köpt därifrån, får se om det funkar bättre.
    Hittade också nån svensk sida som tog 349Kr för upplåsning, ska testa dom om inte denna funkar.

EDIT
    Fick precis följande email ifrån dom:

Thank you for your recent order for the unlock code of your HTC Phone. Unfortunately, we are unable to find the unlock code for your HTC phone with our basic search. This means that your phone's unlock code was either changed after its production, or that your phone was produced recently. Whatever the reason is, the unlock code to your phone is not available from the general HTC database. This "general" database is also where other HTC Unlocking websites get their unlock codes from, so please understand that you will be wasting your time ordering again from another company.
    THAT BEING SAID, we now offer an *EXCLUSIVE* Deep Search Service that can find 99% of unlock codes that are not in the "general" database. Our Deep Search Service is only available because we have HTC Employee access to the private manufacturer database which is where the harder-to-find unlock codes are ONLY found. This service is NOT AVAILABLE ANY WHERE ELSE! Since you are already a customer of our's, we only charge you the fee that it costs us to access this private database which is a $14.99 fee.

Jag löpte deras "Deep Search" tjänst, får se om den funkar. Är uppe i 300Kr då men det får väl gå bra om det funkar, står ju iallafall att man får pengarna tillbaka annars.

Last edited: 16 maj 2012
  17. urbanlarsson

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

18. ernot

ernot Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hmm skumt, hoppas inte det är 3 som gömmer koderna :O

19. urbanlarsson

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Har mailat med http://www.formedlingshuset.com/ som sa att dom inte misslyckats med att låsa upp någon One X än, jag gav honom mitt IMEI nummer och han skulle kolla om det gick att låsa upp min. Håller tummarna, men om dom säger att det inte går så får jag sälja telefonen.

Om ni undrar så är det så att jag har en Tre låst mobil och bor i Danmnark, jag trodde att telefoner låste till Tre i sverige skulle fungera med Tre i Danmark men kan nu tala om att det gör det inte. Så antingen så måste telefonen låsas upp eller så måste den säljas.

20. urbanlarsson

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Fick svar från förmedlingshuset, dom kan låsa upp min telefon :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Orginal och ernot gillar detta.