Ta bort plastfilmen på vikdisplayen!!! (Z Flip)

Diskussion i 'Samsung Galaxy Z Flip 3' startad av Bamsefar, 20 jan 2023.

  1. Bamsefar

    Bamsefar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2010
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    81

    MINA ENHETER

    Hej alla glada,

    Man borde nog inte ge detta råd, men det är likväl dags:

    Min frus Z Flip 3 har gått sönder, detta pga av att plastfilmen som skyddar (påstås det) den inre vikbara skärmen i själva verket tog död på displayen......

    Låt mig försöka förklara mig: När plastfilmen som skall skydda displayen släppte i ena endan av vecket som skapas där man viker displayen, så började samtidigt denna plastfilm att trycka (tydligen) på displayen i sig och inom 48 timmar hade plastfilmen skadat så mycket av displayen att touchen för övre halvan gett upp, en svart streck av icke fungerande pixels i vecket hade uppenbarat sig och vips så vart det större och större ytor som vart svarta på båda halvorna av displayen.

    När vi lämnade in den så vart vi direkt hotade av Mcare/Samsung att detta täcks inte på garantin. Och det för att det finns ett pytte märke på utsidan av gångjärnet (vilket a) hände nästan när den var ny och b) inte påverkat funktionen i över huvudet taget - vilket tydligt syns om man tittar på någon youtube video i hur telefonen är uppbyggd, runt gångjärnet alltså) - nu skickade vi in den trots allt. Det är uppenbart vad som hänt, och hur det hänt. Om garantin inte gäller på dessa vikbara Samsung mobiler, Fli resp Fold, så finns bara en sak kvar att göra:

    Rädda din mobils display genom att ta bort plastfilmen som påstås skydda skärmen - denna plastfilm KOMMER att ha sönder din mobils display, det är bara en tidsfråga.
     
    Pfefe gillar detta.
  2. Android2015

    Android2015 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2015
    Inlägg:
    2 264
    Mottagna gillanden:
    911
    Operatör:
    chilimobil,Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy A 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    chilimobil,Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy A 14
    Info:
    Defult Launcher,
    Telefon 2:
    Nokia 150,
    Telefon 3:
    Nokia 8210 4G