Ta gamla SD kortet från X10 o stoppa in i Sensation

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av 9070, 10 jun 2011.

  1. 9070

    9070 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hej

    Hade tidigare en X10 och var idag iväg och köpte en Sensation. Frågan är ifall jag kan ta det gamla SD-kortet från X10an och stoppa in i den nya telefonen? Alla appar och sådant, anpassar dom sig efter den nya telefonen??
    Hade en massa kontakter sparade på kortet, och dessa borde väl gå att överföra genom att stoppa i kortet i den nya telefonen.

    Eller är detta helt fel? Kanske någon som har ett bättre tips?

    Tack på förhand

    9070
     
  2. Droid113

    Droid113 Guest

    Klart du kan, formatera det bara först.
     
  3. 9070

    9070 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Satte in det nyss (utan att formatera). Fick med kontakterna samt whatsapp funktionen, med alla gamla meddelanden. Vad menas med formatera? En kortare beskrivning på hur och varför. Tack på förhand
     
  4. Lullebulle

    Lullebulle Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    892
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Det är inget måste.
    https://secure.wikimedia.org/wikipedia/sv/wiki/Formatering
     
  5. Goldstar

    Goldstar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Enda egentliga anledningen att formatera är ju för att få kortet tomt och få bort allt skräp som ligger kvar, man måste dock ta backup på allt man vill behålla tex, bilder, musik sms mm. Men om du inte får problem, eller behöver plats som tas upp av skräpfiler som tillhör din gamla telefon så är det inte nödvändigt.

    Jag formaterade inte ens mitt kort när jag gick från wm 6.1 till min första androidtelefon, det funkade ändå :) men låg ju massa windowsskräp kvar då.