Tab ej kompatibel med vissa appar?

Diskussion i 'Samsung' startad av handske, 3 apr 2012.

  1. handske

    handske Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2010
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Hejsan!

    Har ett litet men irriterande problem med min Galaxy Tab: Vissa appar som är tillgängliga på market med en polares Tab (samma modell) funkar inte med min. Kollar jag på market på datorn står det att taben inte är kompatibel, och kollar jag market på platten så hittas inte appen.

    Taben är rootad men har original firmwaren. Jag misstänker att det här problemet uppstod sedan jag installerade Market Enabler, har provat en factory reset men problemet är kvar.

    Exempel på appar som inte funkar är Evernote och kokaihop.

    Är det någon som har en aning om vad som kan göras för att fixa det här?
     
  2. handske

    handske Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2010
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Löste det genom att hitta en stockrom att flasha in igen.
     
  3. Adamski

    Adamski Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2011
    Inlägg:
    184
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Jag ställde liknande fråga i en tråd för gt 8.9. Min tab blev icke kompatibel med youtube-appen efter att jag flashat in senaste ics-kang-cwm 9. Nu måste jag installera apk manuellt och får inga uppdateringar. Är det någon som vet varför det blir så här?

    Skickat från min GT-P7310 via Tapatalk
     
  4. handske

    handske Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2010
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Det påminner lite om problemet jag hade - att vissa appar är inkompatibla med tabben. För min del gissar jag på att det var market enabler som ställde till det för mig, men jag kan inte ta gift på det. Sjukt irriterande var det i alla fall.
    Någon annan lösning än att flasha om med en stock rom har jag inte heller tyvärr. Stötte på en hel del patrull när jag skulle flasha in stock igen - hela skärmen flimrade/rullade och blev helt oanvändbar. Löste sig genom att jag fick gissa mig fram till download läge.