Taben gratis hos tre med bredband bas!

Diskussion i 'Samsung' startad av mikakosonen, 3 mar 2012.

  1. dweebling

    dweebling Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    1 557
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Nog för att åldersgruppen på swedroid är låg men man behöver ju inte sjunka till sandlådenivå på deras FBsida för det.
    Man framstår bara som en dryg idiot om man inte kan uppträda som en vuxen människa.
    Står ni även och stampar och gråter om ni inte får igenom andra saker i livet?!
     
    Alvedon gillar detta.
  2. dweebling

    dweebling Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    1 557
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Har man dragit på sig utgifter pga det så är det klokaste att framföra detta till kundtjänst, annars konsument-ombudet i kommunen. Maila in kvitton på utgifterna osv och kräv ersättningen.
     
  3. IceXcube84

    IceXcube84 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    263
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Nexus 6 64GB Cloud White

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Nexus 6 64GB Cloud White
    ROM:
    SlimLP AOSP 5.0.2 (15-04-2015)
    Info:
    [KERNEL] ElementalX-N6-0.28
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note III White
    ROM:
    Omega v5.0 XXUDMK2 Android 4.3
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S III White
    ROM:
    Cyanogenmod 11 Nightly
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 10.1 3G
    ROM:
    CM11.0/SGT7 for P4
    Info:
    [4.4.4] [F2FS] CM11.0/SGT7 for P4 [20140717]
    Platta 2:
    Samsung Galaxy Tab 10.1 3G
    ROM:
    P7500XWLP6_P7500OXXLP5_NEE
  4. Sebastiank

    Sebastiank Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2011
    Inlägg:
    895
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    Det är inget fel i mailet, Det står klart och tydligt att 3Bredband Bas kostar 99kr/mån, även på hemsidan. Men skillnaden från tidigare är att tabben kostar 4995:- kontant med 3Bredband Bas.
     
  5. nassej

    nassej Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2011
    Inlägg:
    288
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    De skrev : Det pris som visades var +/-1kr. Korrekt pris för Samsung Galaxy Tab 10.1 med 3Bredband Bas är 4 995kr kontant och 99kr/månad.

    De menade : Det pris som visades var +/-1kr. Korrekt pris för Samsung Galaxy Tab 10.1 med 3Bredband Bas är 4 995kr kontant och 199kr/månad.
     
  6. Sebastiank

    Sebastiank Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2011
    Inlägg:
    895
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    Det tre har gjort på sin sida nu är att ändra så man måste köpa 3Bredband Plus för 199kr/mån och kontant på 4995:-, men med tanke på att du kan köpa en galaxy tab med 3 kontantkort för 4995:- borde du kunna köpa plattan för 4995:- plus 3Bredband bas som det står i mailet.

    Men du har rätt om att dom har ändrat på hemsidan till 199kr för 3Bredband Plus. Dock är det nog en snabb fix dom gjort, för att inte ha -1kr
     
  7. lenti

    lenti Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2012
    Inlägg:
    188
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

  8. DaKKs

    DaKKs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2011
    Inlägg:
    536
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    Undrar om det blir ett tekniskt fel där också. Eller kommer den buggen bara dyka upp när det är billigare än vad det ska vara?
     
  9. lenti

    lenti Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2012
    Inlägg:
    188
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jadu det e en bra fråga..
    jag får hoppas de fixar min hastighet iaf..
    ska överklaga snart för dem e konstiga.. i januari innan jag förlängde så hade jag 6mb/s 10GB data med mitt 3abb.

    sen förlängde jag till 3surf max, som ska ha 10mb 10gb/data kommer upp på 2.8mb som MAX även om jag har 3G+ som ikon på täckningen i både mobilen och tabben.

    samma skit på alla mina tabbar å mobiler kommer ej upp i mer än 2.8mb/s
    kör jag Telenor/Tele2 så kommer jag över 5mb/s telenor e jag på 12mb/s
     
  10. jimmyfogelqvist

    jimmyfogelqvist Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2011
    Inlägg:
    561
    Mottagna gillanden:
    336
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S22 Ultra
    Info:
    Ganska bra telefon.
    Platta:
    iPad Air2
    Vart nog tekniskt fel igen, priset är ändrat till 4995 med kontantkortet nu...fan vad röriga de är...
     
  11. jimmyfogelqvist

    jimmyfogelqvist Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2011
    Inlägg:
    561
    Mottagna gillanden:
    336
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S22 Ultra
    Info:
    Ganska bra telefon.
    Platta:
    iPad Air2
    Anmälan konsumentverket inskickad

    Detta skrev jag till Konsumentverket för en liten stund sedan, vi får se om det hjälper.

    Hej. Jag skulle vilja göra er uppmärksamma på företaget Tre, som tillhandahåller tjänster och varor knutna till telekommunikationsbranschen. De har en webshop där de säljer abonnemang och telefoner/surfplattor i olika kombinationer. Jag anser mig felaktigt behandlad av företaget och anser att de alltför lättvindigt har varit godtyckliga i sin marknadsföring och prissättning av en kombination av mobilt bredband och en surfplatta av märke Samsung och modell Galaxy Tab 10.1.

    I lördags kväll tittade jag på deras hemsida och eftersom jag visste att de nyligen hade haft utförsäljning på mobiltelefoner till kraftigt rabatterade priser (LG Optimus 2X för 995kr, hade kostat över 4000kr) var det intressant för mig att se om de hade liknande erbjudanden på kombinationen Surfplatta och mobilt bredband. Det hade de! Följande erbjudande fanns då på deras hemsida:

    Mobilt Bredband Bas för 99kr/ månad med 24 månaders bindningstid
    1 Samsung Galaxy Tab för 0kr/månad och 0kr kontant

    Jag blev jätteglad för att jag hade upptäckt erbjudandet och skyndade mig att kontakta min nuvarande operatör för mobilt bredband för att säga upp mitt abonnemang, jag väntade dock tills jag hade fått orderbekräftelsen från Tre, vilken kom efter bara 10 minuter. Orderbekräftelsen såg ut så här, och verkade inte konstig på något sätt, eftersom de som jag tidigare nämnde nyligen hade haft kampanjer som liknade denna:

    Kopierat från min orderbekräftelse:

    "Tack för din beställning av modem med 3Bredband.

    3 kommer nu att genomföra en kreditkontroll. Förutsatt att resultatet blir godkänt skickas din 3Mobil, ditt SIM-kort och dina eventuella tillbehör till ditt närmaste postutdelningsställe.

    Normalt sett brukar det ta 2-3 arbetsdagar från att du gjort din beställning till dess att du kan hämta ut ditt paket. Leveranstiden gäller under förutsättning att varorna finns i lager. Information om lagerstatus går att finna under produktens beställningssida.

    När du handlar på tre.se bjuder vi på frakten, oavsett vad du beställer. Skulle du däremot inte hämta ut ditt paket kommer du att få en faktura på 195 kronor exklusive fakturaavgift på 24 kronor för att täcka de administrativa utgifterna.

    Om du ångrar ditt köp.
    Vill du göra någon ändring i din beställning är du välkommen att ta kontakt med kundservice på 0771- 735 300 efter det att du hämtat ut ditt paket så hjälper de dig med den felinlagda ordern. Observera att din order hanteras i ett automatiskt flöde, vi kan därför inte annullera eller ändra i din beställning. Önskar du ta bort eller ändra i din beställning, se ångerrätt och returpolicy på www.tre.se.

    Vi reserverar oss mot eventuella skrivfel, felpublicerade priser och tekniska fel på hemsidan.



    Ordernummer: 596882

    Dina valda produkter:
    3Bredband Bas i 24 månader
    Pris: 99 kr/mån

    Samsung Galaxy Tab 10.1
    Färg: Vit
    Pris: 0 kr/mån
    Engångsavgift på första fakturan: -1 kr


    Aktiveringsavgift: 0 kr

    Frakt: 0 kr

    Totalpris per månad: 99 kr/mån
    Engångsavgift på första fakturan: -1 kr
    Minsta totalkostnad under bindningstiden: 2375 kr

    Dina uppgifter:
    Namn:
    Personnummer:
    Telefonnummer:
    E-postadress:

    Jag samtycker till att 3 skickar information till mig via e-mail, sms och på liknande sätt: Nej

    Vi tar tacksamt emot frågor om din order, synpunkter och förslag på hur vi kan göra tre.se bättre. Maila till [email protected] så svarar vi så snart vi kan."

    Jag andades ut över att orderbekräftelsen kom så fort, och gladde mig över att jag hade lyckats ta del av erbjudandet innan erbjudandet hade blivit slutsålt. Märk väl att erbjudandet fortfarande på måndag morgon låg kvar på deras hemsida. Jag har dock tidigare råkat ut för, just hos Tre, att ordrar jag har lagt på något sätt inte registrerats och att jag har blivit utan vara, eller hamnat långt bak i en väntekö. För att undvika detta ringde jag måndag morgon till Tres kundtjänst och ville kontrollera att allt var som det skulle med min order, att allt stämde som jag stod i orderbekräftelsen och att jag inte skulle hamna i någon rest/väntekö. Svaret jag fick var att erbjudandet var i sin ordning, jag bad personen i fråga nämligen kolla upp om det stämde, och att hon skulle undersöka om min order skulle behandlas under dagen. Hon ringde upp mig på eftermiddagen och sade att min order inte kunde hittas i systemet och bad mig då vidarebefordra min orderbekräftelse så att hon manuellt kunde behandla den och se till att den levererades enligt bekräftelsen jag hade fått, med de villkor som angavs. Jag vidarebefordrade orderbekräftelsen och hon skrev detta: Citat:

    Hej Jimmy,



    Super, det här löser jag.



    /Med vänlig hälsning

    Namn

    Inom 10 minuter kom detta mail:

    Hej,



    Tack för din beställning av Samsung Galaxy Tab 10.1 med abonnemanget 3Bredband Bas.



    Dessvärre så hade vi ett tekniskt fel i Webshopen under helgen, vilket resulterade i att felaktigt pris visades upp för valda produkter. Vi ber om ursäkt för den felaktiga informationen och eventuella problem som det medfört.



    Det pris som visades var +/-1kr. Korrekt pris för Samsung Galaxy Tab 10.1 med 3Bredband Bas är 4 995kr kontant och 99kr/månad.



    Vi har ej genomfört någon kreditupplysning då hantering av order inte kunnat ske pga ovan fel. Din beställning är nu borttagen.



    Har du några funderingar är du välkommen att höra av dig till oss på[email protected].



    Med vänliga hälsningar,

    3´s Webshop

    Nu blev jag riktigt irriterad, med tanke på att jag hade fått en orderbekräftelse på ett erbjudande som inte alls var orimligt, med tanke på andra erbjudanden de har eller har haft på andra produkter och kombinationer av abonnemang, de skickar med mobiltelefoner utan kostnad på andra abonnemang just nu, till exempel. Kan de helt godtyckligt göra så här? Jag förstår meningen med att reservera sig mot felaktiga uppgifter, men om priset inte uppenbart är orimligt, kan de helt sonika ta bort min order och bortse från att jag faktiskt har fått en bekräftelse på min order, med de villkor som jag som konsument har godkänt. Tanken är skrämmande, det skulle innebära att de kan lägga ut ett lockerbjudande för att få många kunder att beställa, för att sedan skylla på tekniska problem och ändra priset till ett dyrare, som de nu har gjort på hemsidan, och hoppas att några av de som nappade på det billigare erbjudandet nu ska göra det på det dyrare istället. Osjysst marknadsföring?

    Jag vill att Tre tar sitt ansvar och levererar den order jag från början fick bekräftad, med de villkor och priser som där angavs, har jag någon rätt till det, och kan ni på Konsumentverket ge mig vägledning och stöd i detta ärende?
     
  12. jimmyfogelqvist

    jimmyfogelqvist Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2011
    Inlägg:
    561
    Mottagna gillanden:
    336
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S22 Ultra
    Info:
    Ganska bra telefon.
    Platta:
    iPad Air2
    Mer intressant läsning

    Pågår just nu en förhandling i domstol med Hi3G som ena part. Kopierat från Konsumentverkets hemsida:

    HI3G Access AB, 16 mars 2011



    3 (HI3G Access) säljer mobiltelefoner tillsammans med mobilabonnemang. I många fall lockar bolaget kunderna med att telefonen är gratis om de tecknar ett abonnemang. Marknadsföringen ger intryck av att en del av erbjudandet är kostnadsfritt.

    Men KO:s granskning av bolagets abonnemang och priskonstruktioner visar att erbjudandena där telefonen är ”gratis” generellt sett är de dyraste för konsumenten. Den totala kostnaden för konsument ökar när telefonen är ”gratis”. Månadsavgifterna är högre när telefonen är värd mer. Konsumenten får alltså betala för telefonen genom höjda månads- och pottavgifter och genom längre bindningstider.

    KO menar att det är otillbörligt och vilseledande att marknadsföra telefonerna som kostnadsfria. En del av ett paket får inte beskrivas som ”gratis” om kostnaden för delen är inkluderad i paketpriset. Prisinformation ska dessutom alltid vara både korrekt och lätt att uppfatta. Därför lämnar KO in en stämningsansökning till Marknadsdomstolen där KO kräver att domstolen förbjuder marknadsföringen från 3.
     
  13. finnen001

    finnen001 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    174
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Sååå jävla rätt gjort! Önskar jag kunde oxå utrycka mig på det sättet så skulle jag oxå direkt maila konsumentverket.. Fan att man är så jädra språkinkompentent eller hur man nu stavar till det..
     
  14. finnen001

    finnen001 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    174
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Sen så tycker jag personligen att vi har hur mycket rätt som helst att klaga om vi vill, är man ett sånt stort företag som tre så ska man fasiken ha koll på såpass enkla grejer som sånt här..

    Sen så handlar ju inte gnällandet om enbart att vi inte fick en tabb billigt, utan till en del oxå att dom skall ha klart för sig att många inte är nöjda med dom och deras sätt.. Och till en del för att uppmärksamma andra människor om deras sätt och uberdåliga service..
     
  15. jimmyfogelqvist

    jimmyfogelqvist Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2011
    Inlägg:
    561
    Mottagna gillanden:
    336
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S22 Ultra
    Info:
    Ganska bra telefon.
    Platta:
    iPad Air2
    Helt korrekt. Jag ska skriva ett mysigt mail till kundombudsmannen på Tre också, han ska vara opartisk då det kommer in klagomål, kanske kan han hjälpa till lite, det har funkat tidigare då jag hade en tvist med Telenor, fast med deras kundombudsman då.
     
  16. DaKKs

    DaKKs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2011
    Inlägg:
    536
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    Riktigt najs. Ska samla ihop alla spår av mina språkunskaper och försöka skriva något liknade. Det blir inte lika bra då mitt "juridiksnack" är lite sådär på svenska. Engelska är en annan femma, men det har jag lärt mig att de inte kan.

    Satt i timmar i tre kundservice med en vän som inta talade svenska. Jag hatar att agera tolk...
     
  17. DaKKs

    DaKKs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2011
    Inlägg:
    536
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    Hur tusan skriver man till Arn och KV? Kollade runt på deras sidor och hittade bara telefonkontakt.
     
  18. wmb

    wmb Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 761
    Mottagna gillanden:
    2 626
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Ja, då var vi där igen. Det är synd att ni inte får dom, absolut. Hade varit skoj

    Men har ni aldrig fått lära er att "livets jäkla deal" inte finns??

    Om något är för bra för att vara sant, (slutför meningen själva)
     
  19. DaKKs

    DaKKs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2011
    Inlägg:
    536
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    Det finns ett väldigt fint ordspråk som passar in här; "Sköt dig själv och skit i andra."

    Hade det varit ett solklart fel, så hade jag inte gått vidare med det. Men av deras senaste erbjudanden att döma, så verkade priset inte orimligt.
     
  20. wmb

    wmb Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 761
    Mottagna gillanden:
    2 626
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop

    Ja det ordspråket är precis vad ett forum borde ha som första regel ;)