Taben gratis hos tre med bredband bas!

Diskussion i 'Samsung' startad av mikakosonen, 3 mar 2012.

1. DaKKs

DaKKs Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Quoted for truth! Bra sagt! :)

2. Airborne

Airborne Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Man kan gå via konsumentvägledningen i kommunen också så hjälper de till.

Tyvärr har inte alla kommuner detta, och en del kommuner samarbetar med grannkommunen.

Annars bör det gå att hitta info på konsumentverkets sida om hur man gör.

Blir nog mycket badwill för Tre detta, som kanske kostar dem mer i slutänden i minskad försäljning än vad de kostat dem att ta förlusten på surfplattorna.
    Speciellt om man tänker på att dessa plattor ändå blir svårsålda inom kort när Samsungs nya plattmodeller snart är på ingång. Det finns inget som är så gammalt som fjolårsmodellen när det gäller denna typ av produkter.

Trots allt var det ett 24 mån bundet abonnemang så de hade ju ändå fått in någon ting av kunderna om de skickat ut plattorna.

Nu kommer ingen av dessa kunder vilja ha med tre att göra längre, och kommer att tala illa om Tre för sina vänner och på nätet under lång tid.

Tre är inte det första företaget som gjort misstaget att underskatta konsumentmakt,
    Det kan bli en dyrköpt erfarenhet för dem.

3. stefan78

stefan78 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    64

MINA ENHETER

Bra skrivet" har du nåt emot att jag kopierar detta till 3's fb sida?

sent from my Amazing Galaxy S2 using Tapatalk

4. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Tänk om dagens ungdomar la ner lika mycket tid på att göra någonting vettigt som på att gnälla över att dom inte får något som var så uppenbart fel som detta erbjudande....

Sent from my SE Xperia arc using Tapatalk

5. lenti

lenti Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

HHAHAH fyfan va ni kämpar för detta grabbar :D
    hoppas ni vinner något på detta nu så ni lagt all energi i onödan :O

6. Airborne

Airborne Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Ja det är ok att kopiera in det på deras fb sida.

7. Hyddan

Hyddan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Nä kom upp ur sandlådan och gör något nyttigt istället. Den där striden går aldrig att vinna.

8. finnen001

finnen001 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Det klart inget går att vinna med den attityden...
    Sen är jag personligen 29 snart så ungdom knappast... Vi kan se om alla som kämpar nu med detta skriver hur gamla dom är så tror jag personligen att många inte är en ungdom.. 18 och mer klassas väll som vuxen eller? Sen hur mogen man är, är ju en annan sak..

9. DaKKs

DaKKs Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Som sagt kan man inte beställa från tre ifall man är under 18. Dock hur mogen man är vid den åldern varierar ju.

10. masze

masze Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    ..börjar spåra ur nu.... så tvinga mig inte att börja tänka på att låsa tråd.

11. Nervsjuk

Nervsjuk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Men herregud, håller ni på och bråkar här fortfarande?
    Alla som är upprörda att de inte fått plattan gratis måste ju förstått att något var fel. Och det var ju det som nämndes redan innan Tre annullerade ordrarna.
    Det stod ju faktiskt -1kr för den. MINUS en krona! Och det är ju så uppenbart att det är något fel då. Tre och alla andra företag frånskriver sig alltid från felskrivningar, vilket är helt rätt. ALLA kan göra fel. De behöver inte sälja någonting vid sådana fel. Tänk om ni som är arga t.ex. lade ut en annons på en bil på Blocket som ni vill ha 45000 kr, men ni råkar skriva 4500kr. Det kommer en person som tittar på den och tar fram 4500 kr. Skulle ni sälja den för det då? Ni hade ju skrivit 4500 kr i annonsen. Nej, absolut inte.
    Är samma sak i detta fallet. Enda skillnaden är att det är ett företag. Så varför skulle de ge er 1 kr för att ta emot plattan? Är ju inte logiskt.

12. DaKKs

DaKKs Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Jag tänker inte återigen ta upp varför jag trodde att det var legit så jag citerar min FB post från Tre's FB:

"De sålde nyligen Optimus 2X för 995SEK. Normalt pris för den mobilen hos andra återförsäljare är runt 4000SEK. Om man köper abbonemanget 3Surf Bas får man Motortola Defy gratis. Den köpte en av mina fd. klasskamrater för 3499SEK för två veckor sedan. Samsung har även nyligen lanserat en ny modell av Galaxy Tab. Då brukar företag rea ut förra generationens modeller för kraftigt rabatterade priser för att bli av med sina lager. Detta var inte ett orimligt lågt pris som du citerar. Folk beställde inte denna surfplatta i ond tro för att lura Tre på sina produkter. Med tanke på deras senaste erbjudanden var dett pris inte så långsökt som du säger."

När jag beställde för första gången var priset "plus" en krona. När jag hade skrivit in mina personuppgifter och godkänt fick jag ett 404 fel. Då väntade jag fem minuter och provade igen, då fick jag minus en krona istället. Dock troode jag att någon hade vart framme och ändrat av misstag så jag brydde mig inte riktigt om det. Men flera före mig skulle ha fått betala en krona, samma pris som jag utgick från att jag skulle betala. Minustecknet tog jag som en bugg.

Precis som de skriver i deras annulleringsmejl:

EDIT: Ta det lungt nu allihopa. Det verkar klia i fingrarna för masze, ge inte h*n en anledning att låsa tråden.

Last edited: 6 mar 2012
  13. Hyddan

Hyddan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Det är intressant att se hur olika vi uppfattar en information. Det är helt klart så att man bör agera från det man tror är rätt. Det som några bland annat jag uppfattar som att man borde begripit att det var uppenbart fel är bara en åsikt bland andra. Ni som uppfattar det som att ni fått ett korrekt erbjudande som sedan på felaktiga grunder tagits tillbaka: STÅ PÅ ER! Får ni rätt så har ni ju gjort rätt som bråkat. Man skall alltid strida för för det man tror på.

finnen001, Noseone och jimmyfogelqvist gillar detta.
  14. beta72

beta72 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Enligt deras annulleringsmail skulle de inte ta kreditupplysning.
    Fick brev från UC AB som säger nåt helt annat.

Får väl se om de begär/har begärt rättelse av kreditupplysningen.

15. snubben123

snubben123 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har nu även jag mailat till KV för att se hur de ställer sig till det hela. Om de säger att jag har rätt så fortsätter jag att jävlas om de säger att tre har rätt så lägger jag ner diskussionen! :P

16. Henriko

Henriko Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Det är ARN som avgör sådana här fall och inte Konsumentverket. Och vad jag förstått så finns det fall som skulle tala både till er för och nackdel. Det blir en bedömning av ur rimligt erbjudandet verkar. Sök på ARN och orderbekräftelse eller dyl.

17. Kurt

Kurt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    128
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM
    Hoppas tre börjar spamma tillbaka de som spammar dem!

Förstår inte hur det kan bli ett sånt liv.
    Som konsument har man väl två veckors öppet köp även på mobiler? (Väldigt opåläst i ämnet men har för mig jag läst det nånstans.)
    Då bör även betyda att operatören/åf måste kunna rätta till eventuella fel som i det här fallet.

Jag har haft tre i några år nu och har aldrig haft något problem.
    Tror det handlar mest om okunskap bland kunderna.

Bryr mig inte om ärendet men..

Skriv ett mail till Aftonbladet med då. Ni klagar ju som 12-åringar. Aftonbladet gillar 12-åringar som vill klaga. Då får dem en "bra" förstasida imorgon.

Edit:

För att whina lite extra på alla er som whinar.

Ge fan i att spamma operatören eller åf med frågor om när något släpps. De kommer inte släppa det snabbare ändå.
    Står det en vecka men det blir framflyttat en vecka, skitsamma.
    Man får ändå sin produkt och det kan man lika gärna vänta två veckor på som man kan vänta en.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Last edited: 8 mar 2012
  18. lenti

lenti Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Det ända jag kan klaga på 3 är att nått e knas med mitt nya abbe.. Körde 499 abbet innan, och då fick man 6mb/s med 10GB data.
    Förlängde mitt i december med surf max 299 där man har 10mb/s med 10gb data..

och nu till mitt problem..
    Dagen innan förlägningen så testad ejag bredbands koll samt andra appar som mäter hastighet.

kom upp i 5mb/s vilket var skitbra för ett 6mb/s hastighet.
    Dagen efter jag fick bekräftelse att jag nu har nya 3surf max med 10mb/s hastighet så gjorde jag ett nytt test.

2.8mb/s WTF????
    ringt å klagat men dem gör fan i mig inget åt det. det ända de skyller på är att det "kanske är många" som använder nätet där du bor.
    testat med polarens kort från tre där han har tre fastpris och där komemr jag upp i den hastighet jag skall göra..

men fortfarande så klagar dem på att många använder nätet vafan e de för kunskap dem har då???

allt e testat på
    4 stk galaxy tabs
    1 ipad 2
    1 iphone 4s
    1 galaxy s2
    1 omnia 7

med polarens kort funka utmärkt, med mitt e de kasst även om kortet är utbytt..
    hur mycket mer skall man behöva bevisa för tre att nått är fel på mitt abonnemang..

19. finnen001

finnen001 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Det ingen ide vännen, har du inte förstått att tre skiter i vilket.. Dem gillar och köra över den lilla människan med en pansarvagn..

20. jimmyfogelqvist

jimmyfogelqvist Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    336
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S22 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S22 Ultra
    Info:
    Ganska bra telefon.
    Platta:
    iPad Air2
    Anmälan till ARN är nu gjord. Om inte annat så kanske de kan förhindras att göra likadant igen. Väntan blir nog lång innan beslut.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk