Tablet för läsning av .pdf?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av paycheck, 5 apr 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. paycheck

    paycheck Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2009
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    152
    Telefon:
    S23

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S23
    Jag har fått i uppgift av företaget att i uppgift titta lite närmare på lämpliga surfplattor som ska användas för läsning av pdf-filer som kommer in till kontoret. Pdf-filerna kommer från inscannade dokument.
    Vad tror Swedroid-panelen? Eftersom det är uteslutande läsning och inget surf eller liknande som gäller så tycker jag att storleken inte bör vara 7"-8" utan helst 10". Nu har jag ingen direkt erfarenhet av att läsa pdf'er i tablets, det är bara magkänslan som säger att det bör vara så stort "som möjligt".
    Jag har kikat runt lite och tittar nu lite extra på Point of View Mobii Tegra http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=825132 och tycker den verkar fått både ok recensioner som pris. Vad tror ni om den? Enligt lite kommentarer så bör man roota den för att få bästa möjliga prestanda, men jag tror tyvärr inte att det är så populärt bland cheferna. Fungerar den i standardutförande för mina ändamål? Eller vågar man satsa på en tablet i mindre storlek?

    Och om någon vet en app som kan läsa pdf-filer från ett nätverk (eller kanske en app som bara listar upp en fördefinerad sökväg i mappstrukturen till pdf-filerna och sedan öppnar ex. Adobe reader)?
     
  2. inza

    inza Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2010
    Inlägg:
    1 034
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Adobe reader finns och det finns appar som kan komma åt filer via nätverk så det ska inte vara något problem. Om ni inte behöver 3G och nöjer er med WiFi kommer du iaf bra mycket billigare undan. Det kommer ju en hel del nya plattor snart. Frågan är bara när, verkar ju dröja för Galaxy Tab 10.1 att komma ut. Tror ni hade gillat den annars, den kommer kosta runt 5k i WiFi version. Den är även väldigt snygg och tunn som en iPad.

    Ok så release på Galaxy Tab 10.1 och Galaxy Tab 8.9 är i juni. 8.9" modellen ska tydligen också komma i 4G version så det kan ju vara grymt bra eller helt onödigt beroende på var företaget finns och var de kommer att användas.
     
    Last edited: 5 apr 2011
  3. baracken

    baracken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2011
    Inlägg:
    1 707
    Mottagna gillanden:
    103

    MINA ENHETER

  4. paycheck

    paycheck Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2009
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    152
    Telefon:
    S23

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S23
    Har kommit en följdfråga:
    Finns det någon begränsning för hur många enheter man kan ha på ett och samma google-konto? Vi behöver ca 10 plattor och jag funderar på om det är smidigast att ha just ett och samma konto på dessa plattor. Är det möjligt?
    Jag funderar även på denna app. Hur blir det då av betalningen vid appen? Jag antar att man betalar endast en gång/konto så blir det då att man kommer billigt undan om man har samma konto på samtliga plattor?
     
  5. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 682
    Mottagna gillanden:
    2 038

    MINA ENHETER

    En fundering: har ni övervägt läsplattor som t.ex. Amazon Kindle DX?
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.