Tablet för läsning

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av stayfrosty, 18 mars 2013.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. stayfrosty

stayfrosty Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Tänkte införskaffa mig en tablet för läsning av pdf på bussen då min eboksläsare inte klarar det så galant. Vilken storlek bör man satsa på? Tänkte först 7 tum men det kanske blir lite lite för att inte behöva scrolla allt för mycket?

Har i övrigt inga höga krav, så jag tror jag går på någon kina-platta. Någon som har några förslag?

2. John-Erik

John-Erik Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Jag kan berätta att jag hade en gång en 10tum och när jag bestämde mig för att börja läsa böcker på den kändes det allt för tung. Nu sitter jag med en Nexus 7 och det går mycket bättre. Visst, ibland blir texten liten, men inte så värst. Trots bra syn hade jag tänkt skaffa mig "läsglasögon"som ska förstora när jag målar figurer. Problemet att bli trött i armarna är långt ifrån utsträckningen som en 10tum.

Jag rekommenderar ändå Nexus 7 för sitt låga pris. Annars kan du kolla netonnets Andersson som har en 8tum om det hjälper. Har hört att den fungerar som en Kina-platta o det övre laget.

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2

3. Remuz

Remuz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    70
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 Pro
    Platta:
    Samsung Tab S10 FE 5G
    Ska du läsa längre stunder så är det skönt för ögonen med en hög upplösning. Om du bara läser lite då och då så funkar DMTECH från ICA Maxi bra, jag har en 8" som kostade runt 800kr för att läsa och ev kolla lite film i badkaret.

4. stayfrosty

stayfrosty Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Har fått låna en galaxy tab 2 7-tum någon dag nu. Tyckte den kändes lite för liten, en a4 utzoomad i porträttläge kändes inte läsbart, och köra på andra ledden ledde till för mycket scrollning.

Möjligt att det skulle gå lite bättre om det finns 7-tummare med annat format, mer mot 4:3.

5. lestander

lestander Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    155
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S8
    Hej..
    Själv använder jag en Ipad mini tycker den fungerar helt super, var rädd den skulle kännas för lite, men helt klockrent.. Har inte en använt min laptop på ca:4 veckor nu,

Sent from my iPad mini using Tapatalk HD

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.