[TABLET-HUMOR] Rolig tablet prototyp vi fått på företaget...

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av behnaam, 16 nov 2010.

  1. behnaam

    behnaam Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2009
    Inlägg:
    655
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Long story short - Vi fick kontakt med en tillverkare i Hong Kong som är unga och till vår fördel därför lättare att förhandla med när det gäller pris samt kvantiteter av ordrar. Vi talade om vad för typ av produkt vi eftersökte och att den gärna skulle ha en kapacitiv skärm då användningen av slutprodukten kommer ske endast med fingrar (stylus, nej tack). Dom hade tyvärr ingen produkt i sin portfolio än med kapacitiv skärm men föreslog att vi skulle beställa en prototyp som vi kunde utvärdera. Vi behövde ha prototypen i handen innan Fredagen förra veckan då vi skulle pitcha idéen för en eventuell investerare. Något som de sa att de skulle fixa, men istället fick vi prototypen idag, 5 dagar sent. Men men tänkte vi och var glada över att få se en prototyp av hur den eventuella slutprodukten skulle se ut. Vi öppnade paktet för att se denna stora besvikelse:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Alla mina klockr ringer "CLONE, CLONE, CLONE!".

    Men vänta, det blir intressantare. Det finns ingen USB utgång (endast input, ingen output), vilket betyder att vi inte kan koppla oss till den och föra över de ändringarna i programvaran som vi vill göra. Laddar ingången är av en proprietär typ och laddaren som följde med passar ej svenska uttag (förståeligt). Dessutom så liknar inte ens tableten/MIDen som den på bilden dom mailade oss först innan vi beställde prototypen. Dessutom finns det papper i boxen som indikerar på att den gjorts av ett helt annat företag än det vi beställde ifrån, det enda pappret som är relaterat till "vår" tillverkare är ett visitkort och en klisterlapp på tableten och dess laddare. Laddaren var det enda som fanns i boxen!

    Även fast den har en 1GHz processor är den riktigt slö och den resistiva skärmen är ett rent skämt (inte helt otippat).

    Pris: $160
    Totalt (med frakt & tullavgift): 2100kr

    Felinvesterat eller vad tycker ni?
     
    Last edited: 17 nov 2010
  2. mannyb

    mannyb Androidpamp Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    4 304
    Mottagna gillanden:
    760
    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 4A
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7
    ROM:
    Stock
    Verkar inte som att bildlänkarna fungerar... men det verkar ju vara en ren katastrof i övrigt!
     
  3. behnaam

    behnaam Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2009
    Inlägg:
    655
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Fixade bildlänkarna. Känns otroligt oseriöst och löjligt av ett företag att skicka något som det jag beskrev ovan. Hoppas dom returnerar skiten.

    Någon som skulle kunna ge tips på vilken ipad clone som liknar denna och möjligtvis är denna?

    Det enda spec. som jag kunde finna:
    CPU: 1GHz iMAPx200 ARM11 processor
    RAM: 256MB
    OS: Android 2.1
    Skärm: 10 tum, resistiv
    Övrigt: Inbyggd webkamera, två USB in, HDMI utgång, Ethernet ingång, WiFi, inbyggd mikrofon


    EDIT: Kollade igenom dmesg och hittade processorn, kolla ovan. Den har kodnamnet "WOODY" och bootanimationen anger "powered by Wowpad".

    Skulle bli tacksam om någon har en aning om vem som tillverkar denna!
     
    Last edited: 17 nov 2010
  4. moody

    moody Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2009
    Inlägg:
    378
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

  5. bjorkis

    bjorkis Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2009
    Inlägg:
    190
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER