Tabs a'la ICS i äldre versioner, eller...

Discussion in 'Frågor, support och diskussion' started by sl2wm, May 3, 2012.

1. sl2wm

sl2wm Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej!
    Håller på med ett litet projekt där jag vill använda mig av tabs för att dela in min app. Stilen jag är ute efter är samma som youtube appen för ICS har. Dvs. fasta tabs med en tjockare linje under som markerar den aktiva appen.

Jag vill att appen ska fungera till Android 2.1+ och helst se någorlunda lika ut. Har provat att använda mig av SupportV4 biblioteket och med hjälp av exempel till det har jag implementerat tabbar i fragments. Dessa ser ut så som jag vill i ICS men ganska annorlunda när jag kör appen i 2.* där den markerade tabben blir grå istället (orange när man trycker på den).

Så finns det något sätt att först o främst få utseendet från ICS i äldre versioner? Och annars undrar jag om hur jag kan ändra färgen och behålla default-utseendet. Dvs. ändra från orange i 2.* och från blått i ICS till ett o samma färg i båda.

Har prövat att använda mig av en selector och kan därmed få någorlunda enhetligt, men verkar vara mycket jobb för att få det snyggt och innan jag slösar mera tid på det tänkte jag kolla med er om det är rätt väg att gå?

Last edited: May 3, 2012
  2. ozp

ozp Teen Droid Medlem

MINA ENHETER