Täckning [påverkas den av metallskalet? /mod]

Diskussion i 'Legend' startad av Innature, 10 apr 2010.

  1. MasterAdde

    MasterAdde Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Legend vs X10

    Kommer med en slutgiltig rapport om jämförelse i täckning mellan Legenden och X10an jag bytte Legenden mot. Har nu varit på exakt samma plats där Legenden tappade nätet och X10an klarade sig utan att ens tappa en pinne i mottagning. Slutsatsen måste då, iaf för mig, bli att Legenden har stora problem med sin täckning. Beroende på metallskalet eller inte har ju dryftats här inne med brinnande för och emot kommentarer. Jag är dock med mina hyffsade elektronikkunskaper ganska övertygad om att det är där skon klämmer, HTC har inte löst det så att antennen går fri från metallskalets jordningseffekt.

    Nu skall jag inte vara inne och "kladda" mer på denna tråd utan önskar alla med Legender lycka till och har ni en som fungerar bra i täckning, ja då har ni utan tvekan en kanonbra telefon!
     
  2. mickwald

    mickwald Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2010
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag kan bevisa för alla med Legend att antennen inte sitter så den "skyms" av skalet.. plocka av batteriluckan (med telefonen igång, mao lyft inte batterispärren) vänta en stund och tänd telefonen.. ni kommer märka att den inte har NÅGON täckning ALLS. Sätt tillbaka luckan och vänta ett par sekunder.. vips, täckningen på fullt (eller vad ni nu hade förut :P ) däremot har jag själv lite problem med täckningen ibland.. känns som att man borde ha mer.. men dem flesta ställen jag testat på har många andra också problem på.. Så jag kan inte säga nåt specifikt om hur det verkligen funkar.. Jag bytte dessutom till Telia från Tele2 i samband med telefonbytet.. så kan inte ens jämföra med min gamla telefon..
     
  3. ardbeg

    ardbeg Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2010
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vore lite intressant att höra hur det gått med detta? Har ni fortfarande problem med täckning? Hur vanligt är det att täckningen inte är tillräcklig i tät bebyggelse? Inomhus?
    Har ni fortfarande problem med täckning? Eller är problematiken en mjukvarahistoria som kommer uppdateras?
     
  4. NoPlease

    NoPlease Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag hade tidigare en SE W715 och innan dess en SE Experia, båda dessa telefoner hade sämre mottagning än min Legend. Jag har inga platser i lägenheten där jag bor (takvåning med plåttak) där jag inte har täckning, med min senaste SE hade jag stora problem i bland annat köket.

    Jag har samma operatör som tidigare, Telenor.