Problem: Täckning

Diskussion i 'Xperia P' startad av liner_7, 26 okt 2012.

  1. liner_7

    liner_7 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2010
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min P tappar täkning av och till den går ner några streck ibland när jag tar upp den så blir det max igen. Det skall nämnas att mottagningen är 100% där jag befinner mig. Lägger jag den på¨byrån hemma så behåller den täckningen till max. Kan det bero på Chassit?? Blir det bättre med ett skal av plast mån tro???
     
  2. chjp82

    chjp82 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2011
    Inlägg:
    220
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Samma problem som jag upplevde med min. Fast jag hade senaste ics inlagt. Då problemen ska vara väck enligt vad man läser på nätet. Inte bara jag som har problem då alltså, kändes som de var något fel på mig ett tag :o
     
  3. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Första frågan är ju vilken version du kör.
    Fanns en tidigare version som hade grymma problem med just täckningen nämligen som Sony senare drog tillbaka pga detta.
    Men har du uppdaterat till senaste så borde det inte vara några problem.

    Sedan så skall man inte stirra sig blind på staplarna eftersom de inte säger hela sanningen.
    Det enda som verkligen säger något om täckningen hittar du under inställningar --> Om mobilen --> Status --> Signalstyrka.
     
  4. chjp82

    chjp82 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2011
    Inlägg:
    220
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Låg min på bordet åkte staplarna upp och hade 82db eller något. Tog jag den i hande så blev de 108db och staplarna väck.
     
  5. chjp82

    chjp82 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2011
    Inlägg:
    220
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Lite irriterande då ja gillar telefonen som så. Fin design och kvalitet.
     
  6. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Det har varit känt ända sedan telefonen släpptes att använder man 3G (för GSM är det inget problem) och man täcker för den lilla glasbiten med hakan nedanför, så tappar man typ 2 staplar (och signalstyrka) som visas i videon nedan som är från Swedroids recension av Xperia P (min X10 mini wifi betedde sig också på samma sätt). Kan säkert också inträffa om man har telefonen t.ex. i innerfickan på en jacka. Tror knappast detta är något som går att fixa med mjukvara utan hårdvaran är som den är. Att just 3G och inte GSM påverkas beror på att 3G kör på en betydligt högre frekvens och ju högre frekvens desto känsligare blir signalen för hinder.

    Personligen har jag inte haft något problem med detta än så länge eftersom jag normalt har 4 staplar (om två försvinner så har jag ju fortfarande bra täckning).

    <object width="640" height="360"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/I0uK8dWHMhk&hl=en_US&feature=player_embedded&version=3"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowScriptAccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/I0uK8dWHMhk&hl=en_US&feature=player_embedded&version=3" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" allowScriptAccess="always" width="640" height="360"></embed></object>
     
  7. Mini Android Mobile

    Mini Android Mobile Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2011
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Tack då vet man vilken mobil man inte kommer köpa gillar design men hårdvara som gör signal problem går bort synd med tanke på att modellen har 16 bg minne inbygg får bli sola eller u som köps in
     
  8. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Tänk om, tänk rätt. Skaffa dig en V så kommer du garanterat bli nöjd.

    Skickat från min Xperia V via Tapatalk 2
     
  9. Mini Android Mobile

    Mini Android Mobile Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2011
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    blev en p efter tänkt över får lära sig att hålla i mobilen rätt och den ska inte få problem,,

    körd test på sony experia u och j tog man tag i mobilen längst under tappade den mottagning håll man över delen så komm mottagningen tillbacka v modellen fannas i butiken men batteriet hade tagit slut ville prova den men men det får bli senare,,,