För mig så smäller mjukvara som uppdateras betydligt högre än att ha häftigaste specsen. Hårdvaran är mer än nog för mina behov och inget av det som framkommit är ett problem för mig. Jag bokade min för snart 4 veckor sedan och tänker inte avboka den 
Jag kan däremot beklaga vissa val som gjorts av Google. Det jag gillar sämst är valet att inte ha en plats för minneskort. Det i kombination med att bara erbjuda 16GB inbyggt minne med hänvisning till att lagring ska ske i molnet känns totalt fel.
Musiken ska också lagras i molnet men det är bara i USA som den möjligheten finns officiellt. (Ja, jag vet att det är enkelt att fixa med proxy och jag har redan laddat upp mitt musikbibliotek). Problemet är att alla kanske inte vill strömma all musik eftersom det kräver en väldig bandbredd och det kostar. Offline-möjligheten är bra men då är vi tillbaka i att det bara är 16GB minne i telefonen.
Google låser sina kunder till en tjänst som enbart är tillgänglig för en bråkdel. Det var inte vad jag förväntar mig av Google. Det känns som om Google vill skapa en telefon som likt iPhone ska nå ut till den breda massan och där allt användande styrs av Google. Vad de glömmer är att en stor del av kunderna har valt Android just för att det inte är en iPhone utan man får göra vad man vill. Jag tycker inte om den utvecklingen.
Det jag faktiskt gillar är att allt samsas på samma lagringsvolym. Det gör telefonen mer framtidssäker och kommer förmodligen leda till att betydligt färre råkar ut problem med att de inte kan ladda ner alla spel de vill. (Förutom att 16GB fortfarande är lite i minsta laget)
Att den inte har USB Mass Storage tror jag också är ett bra val. Jag kan inte räkna hur många gånger jag har sett frågan om hur man ska föra över filer. Att behöva dra ner notifications och slå på UMS och sedan avmontera för att inte riskera ett korrupt minneskort verkar vara för krångligt för många användare. För oss som använder Linux blir det kanske lite krångligare men jag har känslan av att vi kommer klara det utan större problem.
Hjärtat tycker illa om den riktning som Google verkar vilja styra Android i men men hjärnan säger att det nog är rätt väg ändå. Android kommer alltid vara fritt och de som vill ha minneskort, UMS, massa megapixlar och GHzs kommer kunna få det. Men det kanske inte blir i en Nexus.
Last edited: Nov 20, 2011
simonjoh and bombay like this.