Tänkte köpa en SGS (Lite hjälp vore bra)

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av AJ91, 31 mar 2011.

1. huheeje

huheeje Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

kvitto! de flesta har ju garanti kvar! baksidan kan man byta ut så den spelar ingen roll hur den ser ut, och nytt batteri behöver inte heller kosta skjortan, så även den detaljen spelar mindre roll. skärmen vill man såklart ha i bra skick, den är svår att åtgärda.

2. Stal

Stal Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Har tidigare sagt som dig men nu har min GPS fått fnatt. Den har lika bra GPS som min Desire, min löprunda på 5 km är nästan alltid på metern rätt och jag får oftast in min position nästan på metern. Vet inte vad som hänt men jag klagar inte :)

3. Denoud

Denoud Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

När SGS släpptes förra sommaren var den egentligen inte värd pengarna. Det var sjukt mycket lagg och gps:en var urusel.

Men numera är allting betydligt bättre. JS versionerna gjorde min gps klockren. Kör just nu JS8 från romkitchen och GPSen låser på max 10 sekunder. Visst lär den finnas tillverkningsserier som har fel i hårdvaran (ej kontakt med antennen) och det kan ju vara svårt att ta reda på iof.

Lagfix kan man slänga in om man känner för det. Samsungs filsystem funkar betydligt bättre numera, men jag har testat både EXT4 och RFS och måste säga att EXT4 är snäppet bättre/snabbare, framförallt när det sker flera saker samtidigt (lyssna på musik, installera uppdateringar från market och plöja mail samtidigt). Men vissa är nöjda med original, jag är det inte :-).

Ska du roota eller byta till en custom rom, se till att läsa Elofs guide ordentligt först. Så du vet vad det handlar om. Det kan gå åt skogen om du väljer fel fil har tex Odin felkonfigurerad.

4. huheeje

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

det kan också hända att sedan 2.2.1 tar löpappen (åtminstone min: cardiotrainer) hjälp av stegräknare vilket ger mycket bättre resultat. osäker dock.

Last edited: 4 apr 2011
  5. itadruid

itadruid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

tack för svaret, de flesta sakerna är självklara att man kollar imo :cool:

6. huheeje

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

det var en kille som försökte blåsa mig när jag köpte. mycket skicklig bedragare, bara min nitiskhet räddade mig. köpte senare av en annan.

7. itadruid

itadruid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

vad försökte han blåsa dig på?

8. Stal

Stal Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jag har dubbelkollat med Cardiotrainer och Runkeeper med i princip samma resultat så jag tror min GPS har blivit knäpp och börjat fungerar :) Men Cardiotrainer är lite mera exakt så den saken kan nog bero på de du säger.

Men som sagt så är jag mera än nöjd just nu med mobilen sedan min GPS blivit så bra och uppdateringen 2.2.1 gjorde min mobil super.

9. Nummerskivan

Nummerskivan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Min GPS slutade fungera efter uppgraderingen till 2.2.1

Tidigare hade den kontaktfelet, men det rättade jag till och fick då en jättebra GPS. Med kort lycka då...

10. hardly

hardly Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

3000, vart hittar man den för det priset? :)

11. huheeje

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

alla mina pengar. det är en lång historia. han verkade sjysst på telefon och jag kollade upp honom på eniro och ratsit och hans nummer hade jag ju och allt verkade stämma. men jag gick till bankkontoret i stället för att föra över pengar på internetbanken (eftersom jag ändå var misstänksam). upptäckte tack vare det att namnet inte stämde. det smartaste i hela historien är att troligen var det inte bedragarens bankkonto, utan någon hederlig typ som bedragaren handlade av. han utnyttjade alltså troligen två olika identiteter. det är så de opererar.