Tänkte starta en svensk webbshop för android tablets... [Shopen öppnad!]

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av behnaam, 27 nov 2010.

1. ilstallione

ilstallione Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Nyreggad i forumet men har följt med här ett tag så passar på att säga hej till alla :)

Tänkte beställa en sån här POV men är lite nyfiken på skärmen, någon som kan bekräfta att den inte är lika dålig som den på Toshiba Folio?
    Tänkte först beställa en Toshiba men efter kritiken den fått på betraktningsvinklarna la jag ner den tanken. Var dock och provade en Galaxy Tab igår och den skärmen var helt ok för min del, kanske kan hjälpa om ni ska ge ett omdöme om POV och Toshiban.

Sen måste jag ge beröm till TS, kul med folk som vågar satsa!

2. behnaam

behnaam Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Välkommen till Swedroid ;)

Från det lilla jag minns ifrån när jag testade Folion i butik så tycker jag att POVn hade en bättre skärm när det gäller betraktningsvinklar.

POVs betraktningsvinklar är inte lika bra som iPaden (då iPadens IPS teknologi är klart överlägsen) men för den prisklassen den ligger i så är den är bra.

Dixons group i storbrittanien valde att dra tillbaka Toshiban för att istället satsa på Advent Vega (exakt samma tablet som POV, men brandad under ett annat namn). Pga. så många returer, vilket kan ha berott på den dåliga skärmen (enligt det jag läst på webben).

POV's skärm är tillverkad av IVO och specifikationerna på skärmen kan du hitta här

Du kan gå in på mitt album här, där jag har lite bilder på skärmen (ha i åtanke att det var väldigt ljust i rummet, att jag hade på det lägsta bakgrundsbelysningen på skärmen och att min kamera inte är den bästa, därav reflektionen)

Min åsikt är att man får mycket för pengarna. Skärmen är inte i "high-end" segmentet men fungerar ganska bra, och för att tillverkaren ska kunna hålla nere priset så får man helt enkelt dra ner lite på saker såsom RAM/ROM minne och skärm teknologi.

Last edited: 23 jan 2011
  3. ilstallione

ilstallione Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Läste på lite inatt om Vegan och den har fått lite blandat på skärmen. Uppfattar det inte som att den skulle vara så illa som Folions men inget att direkt hänga i granen.
    Nu är ju det dock andra människors subjektiva åsikter vilket gör det skitsvårt att ens lägga någon värdering i det. Har som jag skriver tidigare bara provat Galaxy Tab och tyckte den skärmen var mer än ok. Ingen som vet vad det sitter den, är det en TN?

Det känns just nu som att en önskedpad har 10" ips-panel med 1280*720, Tegra 2 samt Honeycomb. :)

4. ElecTriX

ElecTriX Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel
    ROM:
    Aint nobody got time for that
    Där snackar vi pris på runt 7-8k typ, men jag hade varit på! :)

5. behnaam

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Man får vad man betalar för, som man brukar säga :)

Förhoppningsvis så tar sig någon tillverkare i kragen och börjar tillverka sådana "monster-tablets"! Jag ser fram emot vad 2011 kommer att innebära när det gäller Android tablets i det högre segmentet :)

6. lAlAz0r

lAlAz0r Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Har du nån 7" på G?

/ lAlAz0r

7. guerillerox

guerillerox Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68

MINA ENHETER

Mycket intressant Tablets som du har på G, speciellt för den priset och vad som kommer med. En fråga dock hur är det med framtida uppdateringar och garanti?

8. behnaam

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Du kan läsa mer om POV's garanti här http://droidpads.se/index.php?route=information/information&information_id=7

Det är den som gäller för Tegra 2 plattan. Angående framtida uppdateringar så sägs det att POV möjligtvis kommer uppdatera sin platta till Android 2.3. Jag anser att deras eftermarknad uppdateringar är bra, med tanke på att dom släppt 2 uppdateringar sedan plattan först lanserades :)

Inte än, letar efter en bra 7" platta som jag kan erbjuda med ett attraktivt pris :)

9. recman

recman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Mobii finns väl även som en 7", inget bra?

10. behnaam

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Resistiv skärm på den tyvärr :/

11. behnaam

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

För de som undrade, PressReader fungerar på plattan! :)

Och HDMI ur klarar 1080p!

Ser riktigt bra ut (notera att Flash också funkar ;) se annonsen på sidan)

Last edited: 23 jan 2011
  12. behnaam

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Nu finns det bara 3 kvar för på denna last, så vill du ha en denna vecka så gör en order snarast :)

Nästa last beräknas till den 7/2.

13. TinyTerror

TinyTerror Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jag är riktigt intresserad men är inte övertygat :P
    jag bor också i sthlm så är det någon fördel? måste den skickas...?
    hur snabbt kan man få den i sånna fall?

Du ska också ha fett med Cred, gillar initiativet skarpt :D

14. Aletheia

Aletheia Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Slog till på plattan. återkommer med feedback efter någon dags användning. Bra initiativ behnaam, hoppas allt går smidigt.

Och om det inte har nämnts tidigare så kan jag ju meddela att både xda och modaco har specifika subforum för plattan (under Advent Vega) :)

15. kallekn

kallekn Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

16. behnaam

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Bor du i Stockholm är du välkommen att komma förbi och hämta den så du slipper vänta på posten :) Finns i Solna

Välkommen till klubben, som man brukar säga! Det är kul att folk uppskattar vad jag gör, då det var mitt mål med hela initiativet :)

Kika in på vårt forum när du fått plattan, kommer lägga upp en massa schyssta guider och mods :)

Det tycker jag med, kanske starta en poll om det?

Det grymma är att POV:n är kompatibel med Advent Vega ROM och vice versa, alltså kan man använda allt som gjorts för Vegan på POV:n.

Viktig information: POV meddelade idag att dom kan skicka dom under Onsdag eftermiddag alt. Torsdag morgon, dom skickas med TNT Express så plattorna borde nå alla köpare vid Måndag nästa vecka.

Ni som inväntar löningen imorgon innan ni genomför ett köp, var goda att skicka ett PM till mig eller maila mig på [email protected] där ni skriver vilka tillbehör ni tänker köpa till (om så är fallet) så jag kan säga åt dom att förbereda allt i god tid så att lasten kan skickas så fort som möjligt!

17. TinyTerror

TinyTerror Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Okok sweet, men tror du att du har kvar någon tills kanske imorn eller över imorn?
    hur vill du ha betalt? funkar det med cash?

18. behnaam

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Jag har 2 reserverade, så egentligen finns det ingen kvar. Men jag kan be dom packa ner en till, men då får du göra en order idag alt. senast imorgon på förmiddagen. Jag ser helst att betalningen sker elektroniskt, då jag kan strukturera verksamhetens ekonomi mer. Men om du vill så kan vi lösa det genom en kontant betalning. PM:a mig så kan vi diskutera det vidare.

19. Mushi-shi

Mushi-shi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Fik lagt en bestilling in på en nu her i nat... Jeg havede kikket på en zPad men tog den her fordi det er en svensk shop.

hvad er dit indtryk af POV's 3d launcher... havede tænkt og bruge den på zPadden for syntes det var den ud over f.eks launcherpro jeg syntes der ser ud til og have bedst look...

---EDIT----

Har du btw testet gingerbread på den... der er meget arbejde i en cyanogenmod 7 til tegra 2 tablets og den er i beta 1 lige nu. Kan komme med link hvis det skal være. :)

20. nickwarn

nickwarn Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Japp, då var det bara att invänta leverans. Fan vad jag längtar. jag har också en Toshiba Folio och en Archos 70IT. Jag tycker det är lite konstigt att det rapporteras så låga Quadrant benchmarks från Advent Vega. Någon som vet vad det är för filsystem? Kör jag quadrant på folio så får jag över 3000 på Archos ungefär 1600. Advent Vega rapporteras in ungefär 1700-1800 utan performance pack, med 2000-2200 det är inte mycket mer än Archos70 och den har bara en processor på 1Ghz. POV/Advent är ju ändå dubbelkärnig. Överklockar jag Archos70 till 1.2Ghz så är jag uppe i 2200. Lite konstigt