Tänkte starta en svensk webbshop för android tablets... [Shopen öppnad!]

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av behnaam, 27 nov 2010.

1. recman

recman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Väldigt vad du är mån om att folk inte skall beställa från andra än droidpads.se, samarbete eller?

Har droidpads.se varan i lager? Nej...

Du kan se på prisjakt.nu att det är 26 butiker som har listat den till ett betydligt bättre pris, därav flera "stora spelare", och när de skall till att lansera en produkt så fungerar det som så att de gör beräkningar på vad de kan erbjuda produkten till för pris. Så de priser du ser där är de som säkerligen kommer gälla, med nån tia upp eller ner i priset.

Hjälp finns att få om plattan här på Swedroid och på många många fler ställen på nätet, och hjälpen får du oavsett vart du köpt den, så vilket mervärde snackar du om?

Och om det nu visar sig att de och alla andra som har ett bättre listpris än droidpads.se så är det väl en högst befogad fråga om droidpads.se kan matcha priset eller inte? Som konsument är priset ganska intressant, eller hur?

2. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Nu gör du dig allt lite för dum.

Jag, DXApps eller Androidnyheter har inget samarbete och inga band alls till droidpads. Jag är inte väldigt mån om att folk bara köper ifrån droidpads, jag är mån om folks vett och vill hjälpa borttappade hjärnor.

Då mitt förra exempel om att mitt företag ska sälja dem för 2 000 kr tydligen var för avancerat för vissa kommer här förhoppningsvis en förenkling:

Kan du beställa en POV-tablet från droidpads.se idag?
    JA

Kan du beställa samma POV-tablet från ITOutlet idag?
    NEJ

Alltså Ja och Nej, notera skillnaden. Det är precis den skillnaden som gör det så otroligt dumt att jämföra priserna. Det går helt enkelt inte.
    Ett äpple är inte ett päron.

För att besvara lite av det andra lägger jag det i en spoiler för att inte smutsa ner tråden.
    Bli medlem eller för att visa innehållet!
    Man får givetvis jämföra priser mellan olika aktörer. Men produkterna bör kunna beställas från båda aktörerna.
    För att citera mig själv:
    Resterande OT kan du ta i PM till mig om du fortfarande tror jag har något med droidpads att göra. Tråden handlar inte om andra aktörer utan handlar trots allt om droidpads.

Last edited: 19 feb 2011
  3. Exile82

Exile82 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    169
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 LTE
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    +1
    Ruggigt dum diskussion. Vill man spara 500 spänn (om man nu verkligen gör det?!), handla då där. Vill du pruta, åk till Thailand.
    Jag är övertygad om att Behnam inte tar några överpriser utan tar de priser han måste med avseende på de avtal och utgifter han har.

Åk till Siba och säg att de har samma vara på Elgiganten, men som kostar några hundringar mindre, så kommer de bara titta på dig...

Snåldiskussion....

4. behnaam

behnaam Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

För att svara på frågan kort, kan du matcha deras pris?
    Svar: NEJ
    Varför? Eftersom att jag inte tänker bedriva en verksamhet där mina kostnader är större än mina intäkter. Samt så vill jag inte hamna i konkurs för att jag ska kunna "matcha ITOutlets pris".

Jag är rätt säker på att ITOutlet använder sig av s.ka. lockpriser. Inget nytt fenomen, speciellt för butiker som huserar på Prisjakt. Varför då kan man undra? Eftersom att man vet att folk vill ha produkten till det lägsta priset. Detta gör också en del stora aktörer, t.ex. Pixmania. Fiffigt nog så har man också en friskrivningsklausul i sina köpvillkor, se nedan:

Notera "utan särskild förvarning". Jag har försökt att vara så ärlig och rak som möjligt och förklarade t.ex. varför jag höjde priset något på min shop, något som ni kan läsa mer om i tidigare posts i tråden. Detta är tyvärr inte fallet för vissa butiker.

Nu till något intressant. Jag har tittat på deras pris och räknat lite för att se hur dom har tänkt kring sin prissättning och jag kan säga att inköpspriset av POV Mobii Tegra är 53kr mindre än deras utsatta priset, så det är nästintill omöjligt för dom att sälja plattan för deras utsatta pris då inköpspriset + slutmomsen för kunden överstiger deras utsatta pris. Detta OM dom valt att inte ta ut någon vinstmarginal, vilket jag tvekar på stort.

Så mitt tips till er som tycker att droidpads har för dyra priser för er smak. Det finns gott om utländska aktörer där ute som har plattan inne, till ett något lägre pris. Jag hade mer än gärna sänkt priserna om jag hade kunnat, men som sagt så tänker jag inte gå minus i min verksamhet.

Last edited: 19 feb 2011
    DrG gillar detta.
  5. milt0n

milt0n Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Prismedveten.

6. lasslax

lasslax Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Är du student som lever på studentbidrag, kan jag förstå det. Men om du arbetar och får betalt för ditt arbete, samtidigt som du inte vill betala för andras - då är du bara en snyltare. Behnaam levererar en massa kunskap om plattan som ITOutlet inte gör - du bara tackar och tar emot, sen klagar på Behnaams pris och pröjsar till någon annan.

7. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Sluta klaga här och köp från ITOutlet då, eller just det. Det går inte.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

8. behnaam

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Har lyckats hitta en rätt schysst 7 tummare som jag funtar på att börja sälja. 1024x600 upplösning, 1GHz processor, schysst design och har rum för schysst prissättning! :)

Uppdaterar med info så fort jag har lite mer konkret information. Har beställt ett demo ex.

9. Ewr

Ewr Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Vodafone+Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 10 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Vodafone+Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 10 Pro
    Platta:
    Xiaomi MI Pad 4
    Trevligt :D, finns det något mer att berätta om den?

10. behnaam

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

4GB intern minne och 512MB ram. Liknar galaxy taben, då den är rund i hörnen, dock så liknar touchknapparna Motorolas touchknappar.

Dock är det en trevlig upplösning den har, passande för filmtittande med en 16:9 ratio på skärmen :)

11. kongo

kongo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Väntar med spänning :)

12. bävern

bävern Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Du skulle inte kunna nämna lite mer om produkten, letar själv efter en 7", kanske kan du uppskatta ett prisspann var du tror den kan säljas för och eventuellt någon länk till produkten så att man kan se hur den ser ut, att sitta och jämföra priser kommer folk ändå göra när du väl börjar sälja den.
    När tror du den kan börjas säljas om du bestämmer dig för att ta in den i sortimentet?

13. behnaam

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Jag måste nog vänta lite innan jag kan ge ett preliminärt pris, men jag skulle gissa på något runt 2000-2500kr.

Jag kommer att slänga upp videos osv. så fort jag har den i handen. Måste bara invänta spec. bladet den modellen som dom har i lager. För senast jag nämde för mycket blev det mycket förvirring i tråden, så jag vill inte göra det misstaget igen.

14. Snarko

Snarko Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

behnaam: Låter skit-intressant!! Tycker de där 800*480 7-tummarna har liiite för låg upplösning, så 1024*600 vore mycket trevligare. Hoppas att den har GPS!

15. lAlAz0r

lAlAz0r Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Låter mycket intressant med en 7" :) 3g och gps ?

16. Hampa_D

Hampa_D Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

behnaam du som håller på med tabs jag har en apad m7009/herotab C8 jag är på jakt efter en usb laddare till den, laddaren jag fick med är snäppet tjockar och längre än nokias gamla smala runda kontakt.
    är det nåt du skulle kunna hjälpa mig med?
    det är så att jag har ett 11000mAh batteri pack jag ska använda till min tab och telefon i sommarstugan

17. Hampa_D

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

18. behnaam

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Tyvärr så har jag inte kontakt med någon leverantör som säljer den typen av laddare. Men jag kan kolla runt och se ifall jag hittar något :)

19. Hampa_D

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

Det vore kanon, annars funderar jag på att göra mig av med plattan bara för laddarens skull men jag behöver kunna ladda den via usb

Snt frm y MIerails usng Tatalk

20. Exile82

Exile82 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    169
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 LTE
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Behnaam, när tror diu att du får ditt demo-ex?
    Jag var från början fast besluten om en 10-tummare, men efter att ha fingrat på Galaxy tab så skulle jag nog kunna leva med en sjutummare. Ser fram emot mer info och den där videon!