Tänkte starta en svensk webbshop för android tablets... [Shopen öppnad!]

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av behnaam, 27 nov 2010.

  1. kongo

    kongo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2010
    Inlägg:
    393
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Kan man inte använda sig av typ en universal laddare och bara använda samma usb kabel?
     
  2. behnaam

    behnaam Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2009
    Inlägg:
    655
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Jag blev lite tveksam efter att dom skickade sin PI till mig, såg inget vidare ut. Så jag har kontaktat ett verifieringsföretag i Kina som erbjuder verifieringsservice av företag. Så jag inväntar svar från dom innan jag betalar ordern på demo-exet.
     
  3. behnaam

    behnaam Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2009
    Inlägg:
    655
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Jag har funderat lite kring en grej, nu när Motorola XOOM släppts i USA. Jag har några kontakter i USA som skulle kunna köpa och skicka över XOOM's till Sverige. De jobbar inom e-commerce branchen och kan därför erbjuda bra fraktssätt. Finns det något intresse kring att köpa en importerad XOOM eller vill folk vänta tills den når Europa, och Sverige?
     
    Last edited: 7 mar 2011
  4. nickwarn

    nickwarn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2010
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Intresse! Det är klart. Men det är så klart än prisfråga. Räkna ut ett pris så får vi bua eller bäa
     
  5. JOAHEN

    JOAHEN Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2010
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER


    XOOM är ju en väldigt intressant tablet, men just nu finns den väl enbart med Verizon 3G i USA och den tableten är väl värdelös för oss (vi som kräver 3G i den) eller hur ser det ut?

    Säger ni där finns XOOMS med 3g i USA som funkar i Sverige så är jag på direkt ;-)
     
  6. L.Luke

    L.Luke Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det låter som en väldigt intressant idé.
    Har själv tittat lite på att få köpt en därifrån, men ordnar du sådant kan jag lata mig lite till :)
     
  7. Hampa_D

    Hampa_D Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2010
    Inlägg:
    2 409
    Mottagna gillanden:
    371

    MINA ENHETER

    njae den laddar endast via ac adapter tyvärr, men har beställt en extra laddare som jag ska testa att göra om tillen usb laddare, funkar det inte så går plattan nog ut på försäljning. synd för jag är riktigt nöjd med den.
     
  8. vastis

    vastis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2009
    Inlägg:
    409
    Mottagna gillanden:
    111
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Oneplus 11

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Oneplus 11
    Platta:
    Galaxy Tab S8 Ultra
    Övrigt:
    Pixel Watch
    Jag är klart intresserad av en Xoom. 3G kvittar för mig, ifall jag kan tethra ihop dem med min telefon.
     
  9. behnaam

    behnaam Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2009
    Inlägg:
    655
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Angående 3G/LTE:
    Tyvärr så sitter det ett CDMA modem i US versionen av XOOM, så den kommer inte att fungera på det svenska nätet. Likaså LTE.

    Pris:
    Priset kommer att sluta på någonstans mellan 6000-7000kr, beroende på fraktkostnader osv. Sedan antar jag att mina kontakter i USA kommer ta ut någon "handling fee", alltså hanteringskostnader för att få hit plattorna. Dock så ska jag försöka be dom göra mig en björntjänst och skicka hit plattorna med så lite ersättning för besväret som möjligt hehe :)

    Problemet som finns är detta: Momsen som kommer på all typ av import.
    Lösningen: Markera paketen som "repair" eller "gift". Dock så är problemet då att jag bryter mot svensk lagstiftning, vilket innebär att jag ej kan sälja det under "Droidpads.se".

    Summering:
    Så för att summera det, om jag ska göra något sånt här, så sker det "off the record" och inte i förknippning till Droidpads.

    Vad tycker ni om lösningen?

    Off-topic:
    Anledningen till att jag gör detta är för att hjälpa andra som vill ha plattan, och inte affärsmässigt driven idé.
     
    Last edited: 7 mar 2011
  10. bd85

    bd85 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    720
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Är helt klart intresserad beroende på hur snabbt det går att fixa och till vilket pris.
    Europa Wifi-only är tänkt att släppas 9/4 så är inte säker på att mab får en nå snabbare på detta sätt men kom gärna med pris och tänkt lev tid. Säljs ju några på Ebay så pris och lev tid är av vikt.

    @behnaam
    Du har inte någon kontakt i UK också? Hade helt klart varit intressantare och mer prisvärt att köpa därifrån. Få Eu mjukvara och inte betala för 3G/4G som ändå inte funkar för oss i sverige. Bara synd att de affärer som säljer den inte säljer/skickar utanför UK. Så med någon på "insidan" som kan köpa ut plattorna och skicka till sverige hade varit riktigt nice.

    Finns att boka för £450 (4900-5000kr) Eu land så man slipper moms och får svenska som meny språk, men man får vänta tills den 9/4.

    Sent from my GT-P1000 using Tapatalk
     
  11. recman

    recman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2009
    Inlägg:
    343
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Efter de kontakter jag har haft med tullverket i samband med införsel av varor så har jag lärt mig att det inte spelar någon roll att det är uppmärkt med varken "repair" eller "gift".
    Det är endast värdet på det som skickas som är intressant. Att den är märkt som "gift" struntar dom i eftersom det som sagt är värdet som är det intressanta, om det sedan är en gåva eller inte spelar ingen roll.
    "Repair" funkar inte heller. För att den skall godkännas som en reperation så skall det redan vid utförseln av varan som skall repareras anmälas till Tullverket, annars är det lönlöst (egen erfarenhet).

    Om gåvor:
    http://tullverket.se/innehallao/g/g...anutlandet.4.4ab1598c11632f3ba9280005731.html

    Om reparationsvaror:
    http://tullverket.se/innehallao/r/reparation/reparation.4.13ca5ad811a0aafa2cc8000897.html
     
  12. behnaam

    behnaam Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2009
    Inlägg:
    655
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Konstigt, jag fick en HTC Desire skickad till mig Juni 2010 från USA (från min kontakt) för att göra roms på.

    Den blev skickad som en "gift" och jag slapp betala moms, dom ringde och jag förklarade vad den skulle användas för. Inga problem alls.
     
  13. recman

    recman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2009
    Inlägg:
    343
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Som med allt annat, med lite tur så...blir det "rätt" tulltjänsteman som hanterar det så kan man så klart komma undan, men reglerna är ju som de är, så man skall nog utgå ifrån dom och om man slinker emellan skall man se det som en bonus.
     
  14. Ewr

    Ewr Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2009
    Inlägg:
    221
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Vodafone+Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 10 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vodafone+Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 10 Pro
    Platta:
    Xiaomi MI Pad 4
    http://sv.wikipedia.org/wiki/Björntjänst

    Hur går det med tillbehör till POV Mobii? Komemr du börja sälja tillbehören löst?
     
  15. Westholma4t

    Westholma4t Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    1 378
    Mottagna gillanden:
    177
    Operatör:
    VIMLA
    Telefon:
    Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    VIMLA
    Telefon:
    Pixel 7 pro
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung tab s6
    Övrigt:
    acer Chromebook cp315-1h, mk802 HDMI.
    grejen med "gift" är väl att dom skriver ner värdet på produkten från t.ex. 500 dollar till 30 dollar och märker "gift".
     
  16. recman

    recman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2009
    Inlägg:
    343
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Så kan man göra, värdet på varan kan man dock skriva ner oavsett om man märker den som "gift" eller ej. Nackdelen med att skriva ner värdet (förutom att det är olagligt) är att det är det beloppet som fraktbolaget ersätter utifall paketet tex försvinner (om sådan försäkring köpts).
    Svenska tullen har även befogenhet att vid införsel omvärdera en vara och då räknar moms och tullavgift på det värdet.
     
  17. behnaam

    behnaam Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2009
    Inlägg:
    655
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Där ser man, jag som alltid gått och trott fel om innebörden av en björntjänst.

    Japp, starting today förhoppningsvis! :) Dockan och sleeves till att börja med!
     
  18. behnaam

    behnaam Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2009
    Inlägg:
    655
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Sådär, då var 7" beställd och betald. Inväntar leverans. När jag fått den så utlovar jag videos och bilder samt mina första intryck! :)
     
  19. tkarki

    tkarki Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2009
    Inlägg:
    388
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Vilken? För mig som inte orkar gå igenom hela tråden och säkert fler med mig! :)
     
  20. behnaam

    behnaam Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2009
    Inlägg:
    655
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Kort fakta:
    7" kapacitiv LCD skärm med 1024x600 upplösning
    4GB internminne, 512MB RAM
    Android 2.2
    1 GHz ARM Cortex A8 processor
    WiFi, bluetooth, accelerometer osv.
    Batteritid: Upp till 8h vid lyssnande av musik och surfande på webben eller 6h filmspelande.

    Mer info kommer så fort jag har den i handen! :)
     
    Last edited: 8 mar 2011