Tävling på nätet

Diskussion i 'Xperia ray' startad av Slemhelge, 23 sept 2011.

  1. Slemhelge

    Slemhelge Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2010
    Inlägg:
    665
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Anmälde mig på en tävling på nätet, och dom ringde nu och sa att jag kommit på 2:a plats.. därmed vann jag en Xperia Ray (Senaste på marknaden, kom för 3 veckor sen enligt han.. ingen aning.. ni kan säga om det stämmer eller inte). 399:-/månaden i 21 månader (Dom bjuder på 3 månader för jag har 6 månader bindningstid kvar på min nuvarande mobil, en HTC Hero.) Så fakturan kommer ligga på TOTALT 399:- varje månad oavsett hur mycket jag använder den, min nuvarande ligger på runt 5-600:- varje månad.. Men frågan är.. blev jag lurad? och är Xperia Ray bra ?

    Läste lite om specs... den är inte Dual-core.. hur kommer det påverka prestandan?
     
  2. Drenken

    Drenken Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Hmm, lät inte direkt som du vann nånting, snarare att du blev uppbunden på ett 24-månaders abonnemang.. En vinst ska knappast kosta pengar. Dock så är det iaf ett rätt skapligt abonnemang, 399:- all inclusive. Vad är det för operatör? Tanke på den lilla skärmen tror jag nog processorkraften kommer att räcka till.
     
  3. Slemhelge

    Slemhelge Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2010
    Inlägg:
    665
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Telenor blev det.. lite skeptisk på dom då jag BARA haft Comviq hela livet.. men antar att det behövs lite ändring i livet? :P

    Men jag har just nu en HTC Hero... och alla klaga på den lilla skärmen.. Men som jag har läst.. Hero har 3.2 tum.. Ray har 3.3.. så den är t.o.m större än vad jag är van med :P Än så länge hittar jag inga nackdelar än att det inte är 1gb ram och dualcore.. :P
     
  4. Drenken

    Drenken Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Skärmens storlek tycker jag inte är någon nackdel, helt enkelt en preferensfråga. Jävligt läcker och smidig mobil i mina ögon. Xperia Ray lär bli ett lyft jämfört med din gamla trotjänare.
     
  5. lupus

    lupus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2010
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Låter inte som en helt dålig affär eftersom en Ray med 24mån fastpris enligt Telenors hemsida vanligtvis kostar 700kr/mån.

    Vad gäller prestandajämförelse med dual-core telefoner är det väl enklast att du kikar på graferna längst ner på swedroid-recensionen: Test av Sony Ericsson Xperia ray | Swedroid.

    Visst, den ligger bakom dual-core telefonerna prestandamässigt, men jag själv skulle inte ha något problem med att offra lite prestanda eftersom Ray för närvarande är den enda telefonen på marknaden som har så smidigt format, gedigen byggkonstruktion, tilltalande design (enligt min egen högst subjektiva åsikt) utan att göra nämnvärda uppoffringar gällande skärmupplösning eller prestanda.
     
  6. Slemhelge

    Slemhelge Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2010
    Inlägg:
    665
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Låter bra :P då va det en bra deal :D
     
  7. bluemike

    bluemike Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    122
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER


    jag bytte just från en Hero och det är MIL mellan dom två telefonerna.
    Ray är en trevlig liten rackare...men som alla telefoner finns det saker som man skulle vilja ha lite annorlunda. dock en toppen lur
     
  8. Slemhelge

    Slemhelge Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2010
    Inlägg:
    665
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Så länge Fruit Ninja inte laggar bajs... som på Heron.. :P
     
  9. roffe99

    roffe99 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2011
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Kolla upp vad för typ av abb det är - telenor har Pott och Surf bas där man får ringa för potten - 199 299 el 399 i månaden samt där det ingår Surf vilket är ett måste på en smartphone och Android med datasurf och bakgrundsdata.

    Dual core användningsområde är väl inte så utbrett ännu i dagens läge - väldigt få tillfällen då man behöver det så det klarar man sig utan med normala krav.
     
  10. [SIC]

    [SIC] Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2011
    Inlägg:
    184
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Det ända jag tycker är anus mer än bra är operarören, har också kört på comviq sedan barnsben och jag tankar med poppis 185 (har minst 100 kvar efter 30 dagar) trots flertal försök att spräcka saldot med torrents, youtube mm. Telefonerna däremot vetefan, prestandan på htc:n l
    ät jävligt bra även fast jag själv äger en ray som jag aldrig skulle byta ut därför att den är just en telefon och inte en surfplatta som dagens telefoner (storleksmässigt alltså).
    Du känner nog själv vilken som känns bäst i handen/bäst hårdvara.