Tålig men kompetent

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av christhorsson, 24 maj 2019.

  1. christhorsson

    christhorsson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2019
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej Androidvänner!

    Efter att ha tampats med iPhones sex första modeller gick jag för kanske två år sedan över till Android. Jag köpte en Samsung Galaxy Xcover 4 för att den hade dessa finesser som jag efterfrågade:

    • Stöt, damm och vattenavvisande. Jag är mycket ute och snickrar och skruvar i bilar, så jag behöver en telefon som kan hänga med i alla situationer. Detta levde Xcover 4 upp till.
    • Plats för minneskort och utbytbart batteri. Det borde vara lag på det på telefoner.
    • Rimligt pris.
    Nu har min telefon börjat bete sig konstigt. Ibland när jag tar upp telefonen ur fickan är den avstängd. Börjar därför se mig om efter en värdig efterträdare. Det borde ju inte vara så svårt kan man tycka, men jag har ett krav som kanske är udda. Nämligen att jagvill att telefonen ska behandla minneskortet som att den har utökat internt minne. Här är Xcover värdelös. Köpte ett kort på 512 GB och telefonen behandlar det som en egen enhet. Foton och appar fyller upp telefonen. Har läst att Samsung vill ha det så?

    Så tips på en telefon som uppfyller ovanstående krav, plus att den ska kunna acceptera minneskortet som ”sitt eget minne” mottages tacksamt.
     
  2. rickards

    rickards Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    1 737
    Mottagna gillanden:
    1 060

    MINA ENHETER

    Vad ska du ha minnet till? Foton och videor löser Google Fotos åt dig. Annars är väl nog det vanligaste tipset att köpa valfri lur med ip-klassning och använda ett bra skal som skydd.