Taltidsfrågor etc.

Diskussion i 'Legend' startad av Henke780, 16 dec 2010.

  1. Henke780

    Henke780 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!
    Är ny här och har kikat igenom de 16 första sidorna i denna forumsdel men hittar inte riktigt vad jag är ute efter.

    Är det någon som använder sin Legend rätt hårt som kontor/jobbtelefon? Jag är nämligen i valet och kvalet om att skaffa en legend men då jag har rätt mycket samtalstid per dag vill jag ju inte sitta fast i laddaren hela tiden. I de batteriangivelser/batteritrådar jag hittar brukar folk hänvisa till samtal i enstaka minuter och surf/spel i flera timmar. Jag är ju intresserad av exakt det omvända, vad kan man vänta sig för batteritid med minst 2-3 timmar samtal per dag. Kommer jag att behöva ladda oftare än varje natt? Inte direkt storkonsument av varken surf eller musik, men jag antar att det blir mer med rätt telefon.

    Sedan har jag en liten fråga om blåtand, kan det anses att blåtandsfunktion/mottagning blivit bättre efter senaste uppdateringen, verkar så i andra trådar men det vore skönt med bekräftelse? Jag har ett SE V300 - headset, endast för tal och inte musik.

    Mina viktigaste prioriteringar när det gäller en telefon är taltid och blåtand, kommer jag bli besviken med en Legend?

    Tack på förhand!
    mvh
    Henrik
     
  2. PasenRacing

    PasenRacing Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Skulle tro att du klarar dig med laddning enbart varje natt faktiskt.
    Själv så pratar jag en hel del i telefon, skickar sms, kollar facebook, kollar mailen, pillar lite med telefonen i övrig samt använder wifi-hotspot såfort jag är hemma och när jag sätter den på laddaren på kvällen så brukar jag ha ca. 4-6h batteritid kvar.

    Så om man mest pratar i telefon under dagarna så är det nog inga problem tror jag inte.

    Visst, det finns kanske telefoner med bättre batteritid men dem flesta av dagens telefoner har ganska kass batteritid faktiskt, men så blir det ju med stora skärmar och mycket teknik i en ändå rätt så liten förpackning.
     
  3. Snapphane

    Snapphane Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2010
    Inlägg:
    755
    Mottagna gillanden:
    278
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22
    Övrigt:
    TicWatch E
    Dagens batterier mår inte dåligt av att laddas ofta. Lämna kontoret en timme, ladda när du kommer in igen. Jag får sällan problem med min Legend, mer än när man är ifrån ett vägguttag mer än 12 timmar. Men då stänger man ned Internet så räcker batteriet många timmar till :-)
     
  4. Henke780

    Henke780 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för er input! Känns som att det kommer att funka i alla fall.

    För min del blev det så att jag köpte mig en legend i svart igår, och jag säger bara! Vilken maskin! <3

    Tack än en gång för hjälpen!