Tangentbord i landskapsläge

Diskussion i 'OnePlus 3T - Allmänt' startad av Heyman, 18 jan 2017.

  1. Heyman

    Heyman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jan 2011
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag får inte tangentbordet att lägga sig i landskapsläge när jag ska skriva sms. Det funkar i de flesta andra appar, exempelvis Chrome när jag skriver detta men i sms-appen vill skärmen inte rotera. Har sett att fler har problemet i andra forum men ingen lösning.

    En annan grej jag stör mig på är sökningen i dialern, ma. Kan inte snabbsöka kontakter med Å, Ä eller Ö i namnet. Typ T9-sökning. Hur löser ni detta?
     
  2. pitrus-

    pitrus- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2011
    Inlägg:
    1 011
    Mottagna gillanden:
    762
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two
    ROM:
    Cyanogenmod 13
    Båda dina problem tycks vara relaterade till OxygenOS och dess inbyggda appar.

    Jag kör själv LineageOS nattliga och inbyggda dialern i denna som inte har problem med åäö, man ersätter bara å och ä med a samt ö med o så fungerar det perfekt.

    Gällande SMS så kör jag Google Messenger och Swiftkey och där fungerar tangentbord i landskapsläge utan något tjorv.

    Så börja med att testa t.ex. Google Messenger och se om det löser ditt första problem, dialern är lite värre då den inte går att byta ut lika lätt, men om du kan installera så prova även där med Googles egna dialer.
     
    Heyman gillar detta.
  3. monkie79

    monkie79 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2009
    Inlägg:
    556
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    Jag kan söka i dailern med åäö med t9. Ska jag skriva Svärdh tex så trycker jag 782734.
     
    Heyman gillar detta.