Tangentbord med enhandsläge i portrait och delat i landscape

Diskussion i 'Applikationer' startad av axxxel, 28 okt 2020.

  1. axxxel

    axxxel Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej! Jag har precis köpt en ny Moto G8 Power. Så sjukt nöjd med den. Den känns extremt prisvärd och jag är glad att skrytfaktorn med den är ett stort batteri istället för någon gimmick-grej som inte gör någon nytta.

    Den har mycket större skärm än min gamla Samsung S7, vilket gör skrivandet väldigt obekvämt. När jag har den i högerhanden kan man använda enhandsläget på tangentbordet och flytta det till höger. Mycket bra! När man har telefonen i liggande läge finns det dock ingen motsvarighet. Tangentbordet täcker hela skärmen och bokstäver i mitten, t.ex G och H är väldigt obekväma att sträcka sig efter.

    Finns det ingen app som delar upp tangentbordet och låter mig sätta halvorna där det passar mig? Jag minns min gamla iPad2: tangentbordet delades i två och det skymde inte mitten av skärmen. Superpraktiskt! Jag har sökt efter en liknande app till androidmobiler, men de flesta alternativ jag hittar har då siffertangenterna i mitten. Då måste man ju ändå sträcka ut tummarna och det lämnas bara en smal strimma av skärmen till att visa det man skriver.

    Finns det något tangentbord som har enhandsläge i portrait och delat (på riktigt) tangentbord i landscape?
     
  2. EricG

    EricG Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2013
    Inlägg:
    936
    Mottagna gillanden:
    494
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Platta:
    Nexus 9
    Swiftkey. Även det som stavar bäst. [​IMG][​IMG]
    [​IMG]
     
    axxxel gillar detta.