Problem: Tangentbordet hänger sig & slukar ström

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av SweeXic, 28 mar 2012.

  1. SweeXic

    SweeXic Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    Jag har skrivet en tråd förut om att jag hade problem med att telefonen kändes slö och va de nu var...
    Fick tipset om wheres My droid power och den har använts flitigt faktiskt...

    Problem 1. Är då att tangentbordet hänger sig, inte varje gång men 80% av gångerna, när jag låser telefonen och tangentbordet är aktivt, som det är när man smsar... Då får jag tvinga en avstängning på tangentbordet och låsa o låsa upp telefonen drygt 2ggr innan de går igång igen...
    Provade ett annat tangentbord, GoNånting hette de.. Samma sak där!


    Problem 2. Uppstod idag först, mobilen drar jag ur laddaren varje morgon strax innan 7... Idag gjorde jag samma sak, skickade drygt 5sms till min kära flickvän innan jag börja jobba (7:45) kollade lite FB och på frukosten på jobb lyckades jag skicka 2sms och kolla FB i 2min...
    När jag gick på lunch var telefonen stendöd! Så mobilen har MAX använts 30min aktivt..


    Kollade min batteri % för ett tag sen, gick sen o handla o va borta drygt 20min, gick från 26 till 15%....

    Om man bortser från att telefonen klyddar hela tiden så är jag skitnöjd med mitt byte från iOS.. Men blir de inte bättre får jag nog byta tillbaka, måste ha en telefon som funkar utan att man klyddar med den... :/

    (jag har raderat alla de senaste asparna jag har laddat ner om de skulle vara nån av dom, mobilen har jag även manuellt startat om... Men ingen skillnad...)
     
  2. Sebastiank

    Sebastiank Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2011
    Inlägg:
    895
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    Problemet med att den drar ur batteri snabbt låter som att det är nått som har hängt sig i bakgrunden, jag har varit med om 2ggr att facebook appen har hägt sig aktiv = att telefonen aldrig går ner i deepsleep= Kass batteritid.

    Om du kollar på inställningar --> batteri--> trycker på bilden som är högst upp. Så kan du se att det finns en rad som heter aktiv, denna ska vara ungefär lika mycket blått som "skärm på" visar. Är "aktiv" helt blå så är det nått som ligger i bakgrunden och drar batteri hela tiden.

    Du kan även ladda ner CPU spy för att se hur många timmar telefonen varit i deep sleep.