TANKE - Skolbok som app.

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av McGilljam, 20 dec 2009.

  1. McGilljam

    McGilljam Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2009
    Inlägg:
    519
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Jag har en idé till er där ute som kan göra apps.

    En skolbok med alfabet och siffror.

    Upplägget hade jag tänkt skulle vara Landscape med 2 rutor.
    I första rutan kommer en siffra eller bokstav upp. Gärna med ett ljud, tex BEEEEE. En knapp för att höra ljudet igen kanske?

    I den andra rutan ska barnet kunna skriva bokstaven eller siffran och appen bör kunna känna igen om det är någorlunda rätt skrivet. Barn kan ju spegelvända allt. Om det görs rätt så kommer en bekräftelse och en ny bokstav/siffra.
    Görs det fel så kanske det hörd ett ljud och rutan blir blank för ett nytt försök.

    Sen kanske det kan vara olika lägen. A-Ö, Slumpmässiga Bokstäver, 1-... ja.. och slumpmässigt även där. Sen ett läge med slumpmässiga bokstäver och siffror.

    Vad tror ni? Skulle passa våran 5-åring iaf...

    Sen framför allt. Ge det ett vettigt utseende. ;)
     
  2. PaulK

    PaulK Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2009
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Låter som en intressant ide. Svårigheten är väl för appen att förstå att spegelvända bokstäver och allehanda andra "fel" ändå ska tolkas som rätt.
     
  3. McGilljam

    McGilljam Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2009
    Inlägg:
    519
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Ja, den ska tolka, men bara på en viss felmarginal. Felvända ska den ju ignorera totalt.
    Kanske mycket svårt att åstadkomma, men tanken är att barnet ska lära sig att utföra bokstäverna så korrekt som möjligt.
    Som på den gamla goda tiden ;)
     
  4. roxer2b

    roxer2b Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2009
    Inlägg:
    481
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Låter som något som vore perfekt för ett neuralt nätverk faktiskt. De är som gjorda för sånt. ;)