Tap a lot

Diskussion i 'Spelutveckling' startad av Johnny, 2 nov 2010.

  1. Johnny

    Johnny Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2009
    Inlägg:
    1 040
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Hej

    Har gjort ett till spel nu, som heter "Tap a lot"

    Spelet är väldigt simpelt, men ändå lite beroendeframkallande, iaf för stunden.

    Spelet går ut på att man ska trycka på knappen som det står "Tap" på, för att få poäng, trycker man på knappen som det står "Don't" på, så får man minus.

    Nu låter det ju lite väl enkelt, men knapparna byter plats med varandra, och även utseende, samt att du bara har 15 sekunder på dig. Dock kan du få 5 sekunder extra för varje level du kommer upp i. när du kommer upp i lvl3 blir det sudden death och en enda feltryckning så är spelet slut.

    Liten basic top 3 scoreboard (lokalt) men funderar på att lägga till en online scoreboard som komplement.

    Verkar som Hero får problem med FC, så om ni får igång det på en vanlig 2.1 Hero, säg till :)

    Enjoy!
    screen1.jpg screen2.jpg
    chart.png
     
  2. Johnny

    Johnny Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2009
    Inlägg:
    1 040
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Ingen som ens brytt sig om att testa? :(

    Skapligt populärt iaf, 607 nerladdningar första dygnet :)
     
  3. Thunell

    Thunell Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2010
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Det verkar finnas en bugg i hi-scoren (eller ska det var så?). När man får t.ex. nytt rekord (förstaplats) så kommer det nya hi-scoren men den tidigare hi-scoren tas bort(den borde flyttas till nr 2).

    Annars ganska kul spel!

    //Thunell
     
  4. Johnny

    Johnny Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2009
    Inlägg:
    1 040
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Aj fan! det har du rätt i, det är jag som tänkte fel i logiken där! men det är enkelt gjort, ett par till block i appinventor så är det klart :D

    Ska fixa det + lägga till en form av online hiscore också.

    Tack för feedbacken, rate'a gärna, verkar som htc hero(?) får FC så de ger mig en del 1or i betyg ;).
     
  5. inact_0010

    inact_0010 Kid Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    10 sept 2010
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Finns inte i market:(
    //X10minipro
     
  6. Johnny

    Johnny Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2009
    Inlägg:
    1 040
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Vet inte om jag kan påverka detta så mycket tyvärr, det är gjort i appinventor och skärmupplösningen är nog 320x nånting, vilket är större än x10an förmodar jag?

    Jag har satt 1.5 som version iaf, men jag förmodar att den inte syns pga skärmupplösningen.
     
  7. Poptot

    Poptot Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2010
    Inlägg:
    1 316
    Mottagna gillanden:
    74

    MINA ENHETER

    Om du har gjort spelet i appinventor, hur kan du då lägga ut det på market? Det går väll inte att lägga ut saker som är gjorda i appinventor på market.
     
  8. Johnny

    Johnny Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2009
    Inlägg:
    1 040
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Jodå, det går bra att lägga ut saker man gjort i appinventor, men man måste mecka en del för att få igång det, och det blir inte alltid perfekt resultat för alla lurar m.m. inte optimalt, men det fungerar. Sök på forumet så kan du läsa om det.

    Nu är v 1.5 ute, nu har jag fixat scoreboard logiken så den puttar ner resultat ett snäpp om man slår nåns score. (tack Thunell) och så har jag lagt till online score, där den som är bäst i världen får lite fame tills nån slår en ;).
     
  9. Vandergrift

    Vandergrift Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2009
    Inlägg:
    712
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Sjukt irriterande men kul med färgerna som ändrar sig på knapparna :)
    För mig körs spelet fortfarande i bakgrunden när jag trycker på back. Altså inte något pausat multitaskläge, utan musik och rubbet är igång fast inga ikoner i notificationbar. Får gå in i aktiva processer och döda. Vet att det går att stänga genom menyknappen när man är inne i spelet, men vore smidigt om det gick genom back knappen också.
     
  10. Johnny

    Johnny Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2009
    Inlägg:
    1 040
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Kul att du gillar det! Verkar riktigt populärt spelet, sen jag la upp "world champion" har tronen skiftat mer än 10 ggr sen imorse :).

    väntar ivrigt på de nya siffrorna på hur många nerladdningar jag har.

    Tyvärr är jag sjukt begränsad då jag kör appinventor, så jag kan nog inte göra så mycket åt att det körs vidare i bakgrunden om man trycker back. Men appinventor är beta, så det kommer nog förr eller senare :)