Övrigt: Tappad i golvet - tappad 3G/4G

Diskussion i 'OnePlus One - Allmänt' startad av simply, 10 mar 2015.

  1. simply

    simply Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Duh! Fumlade och min kära OPO åkte i golvet i serverrummet - det var ju jordat golv iaf :cool:

    Helt oskadad trodde jag, ingen fysisk skada, inga märken....

    Märkte dock efter en stund att jag inte hade någon täckning, nada, inget, noll.
    Knackade lite på den och efter en stund fick jag GSM/EDGE, men efter en veckas användande
    så har det bevisligen hänt något "under the hood". 3G/4G lyser med sin frånvaror, och den tappar
    sporadiskt nätet. På sin höjd har jag EDGE... och även om jag har "god" mottagning så blir samtal
    skjutsade till mobilsvaret titt som tätt.

    Har bollat lite fram och tillbaka med supporten, som ville att jag skulle uppgradera lite mjukvaror (3G/4G-chippet antagligen)
    och så vidare. Ingen skillnad. Fotograferat antennerna i skalet och så vidare... till slut säger de nu att skalet/antennen är trasig och
    skalet täcks inte var garantin(?). Antennen ser dock helt felfri ut, och i första försöket så skickade de en bild på bluetooth-antennen :mad:
    Ignorerade vita-garantilappen och skruvade isär skiten i kväll och mätte lite, och det lutar åt att något i dotterkortet fått sig en
    smäll. Plockar jag loss antenn-kabeln som går från moderkortet till dotterkortet, så är det kortis mellan jord och mittenstiftet på
    kontakten på dotterkortet, vilket det inte //borde// vara... men jag är ingen radioingenjör så vad vet jag :cool:

    Oh well... en dyr liten spelplatta till dottern, eller en display för hemautomationen kan den ju användas som,
    såvida ingen här är i behov av lite prima reservdelar. luren är inköpt i dec-14.

    Som tur var är det tisdag idag, dags beställa en ny! :ehm:

    //