Övrigt: Tappad lur...överlevde.

Diskussion i 'One M7 (2013) - Allmänt' startad av Jocce81, 18 jun 2013.

  1. Jocce81

    Jocce81 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2010
    Inlägg:
    749
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Låter med andra ord som att det inte är Anovo som får handha grejerna längre? :)

    Detta låter juh grymt bra! :) (Hoppas förvisso att jag slipper skicka in min lur men ja... :P


    /Jocce
     
  2. Toneloc

    Toneloc Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2009
    Inlägg:
    2 055
    Mottagna gillanden:
    305
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
    Anovo/Regenersis Nordic har ju gått i konkurs.

    Skickat från min HTC One via Tapatalk 2
     
  3. Jocce81

    Jocce81 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2010
    Inlägg:
    749
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER


    Se där, mer än jag visste!
    Någon artikel om detta?


    Ingen förlust i mina ögon..har haft mer än ett samtal med Anovo och deras representanter...


    /Jocce
     
  4. Dockland

    Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    4 378
    Mottagna gillanden:
    847
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Jocce81 gillar detta.
  5. urr

    urr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2011
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Har fått en spricka i min kära lur :(

    Ingen aning om hur, såg det en morgon. Vet inte om jag satt mig på den, eller om den fått ett slag. Har inte tappat den i alla fall. Som det syns på bilden är det ett litet "hack" i mitten av sprickan, men vet inte var som skulle orsakat det.

    Men tror jag kommer låta det vara, visserligen en jobbtelefon, men tror inte det är värt besväret att fixa. Allt fungerar som det ska ändå.

    Men trist :(

    [​IMG]
     
  6. hemskeuffe

    hemskeuffe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2011
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Talade med en tekniker på Deltaservice här i Sverige och dom får inte göra någonting med HTC Ones här, varken mekaniskt eller elektriskt. Utan dom skickas direkt till Regenersis i Polen som är enda verkstaden i Europa som får laga dessa.

    Har själv fått en liten liten spricka under homeknappen som jag inte vet hur den har uppstått då jag inte tappat telefonen och den ser ut som oanvänd i övrigt. Vet dock inte om jag vill lämna in den då jag inte har någon lust att betala för yttre åverkan/normalt slitage när jag inte har gjort något med telefonen.
     
  7. Lidodido

    Lidodido Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    324
    Mottagna gillanden:
    69

    MINA ENHETER

    Fick just en liten spricka efter ett fall på ca 7cm. Får se kostnadsförslag, men det syns bara i visst ljus eller om man kollar från sidan då ljuset bryts. Funderar på att bara sätta en Spigen glas.tr ovanpå för att styva upp så hela skiten inte krossas i småbitar om man skulle råka tappa den. Är ju som kört då man redan har en spricka, kan ju gå sönder hur lätt som helst...
     
  8. Eccoes

    Eccoes Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Fick tillbaka min telefon igår.
    Jag fick en helt ny telefon, och dom tog det på garantin :)
     
  9. Lidodido

    Lidodido Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    324
    Mottagna gillanden:
    69

    MINA ENHETER

    Herregud sån tur, kanske vore värt att skicka in min isåfall och se vad dom säger.
     
  10. antipod

    antipod Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2011
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Ska man tappa telefonen ska man tydligen göra det ner i vatten. Jag lyckades få den att trilla ur mina fickor när jag bytte om till badkläder ute på Nåttarö i helgen som var varvid den gled ner i ett 'veck' i klipphällen fylld med vatten. Hade fodral på den men vad hjälpte det mot vatten?

    Har aldrig köpt en försäkring till en telefon tidigare men av någon anledning så bestämde jag mig för att göra det till min HTC One och det var det bästa jag lagt pengar på på år och dar.

    295,- i självrisk (bortsätt från de 999 kr försäkringen kostade) och tre dagar senare så har jag nu hämtat ut en sprillans ny på ICA.
     
  11. Lidodido

    Lidodido Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    324
    Mottagna gillanden:
    69

    MINA ENHETER

    Jo jag ångrar nästan att man inte tog försäkring då telefonen är så pass dyr, men glas.tr är då beställt från Amazon så man har ordentligt skydd för fronten!

    En snubbe hos dom som har hand om service i Sverige (dvs skickar vidare till Polen) sa dock att det var många som hade fått krossat glas på garantin, så för min del blir det att chansa och skicka in.
     
  12. sasquatch

    sasquatch Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2013
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hände mig exakt samma sak igår, hämtade ut telefonen på fredag eftermiddag och sedan igår 1 decimeter ner i golvet med Krusell cover på och skärmen sprack tvärs över. Totalt knäckt när man precis ställt in den som man ville efter 24h... Var det deltaservice du hade snackat med? För jag blir sugen skicka in och se om det täcks av garantin....
     
  13. Lidodido

    Lidodido Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    324
    Mottagna gillanden:
    69

    MINA ENHETER

    Hörde först av mig till Halebop som jag köpte telefonen igenom för att få ett ärendenummer, och kontaktade sedan Deltaservice. Har backat upp telefonen genom HTC Backup (för att få inställningar och sånt sparat) och tänkte packa den ikväll.

    Kommer kännas sjukt tråkigt att gå tillbaka till en Xperia P några veckor, HTC One är verkligen en helt otroligt härlig telefon!

    Har också beställt en Spigen Glas.tr genom Amazon som kommer till veckan. Känner att den borde vara bättre än t.ex Copter då den faktiskt styvar upp skärmen.
     
  14. Hcore

    Hcore Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2011
    Inlägg:
    317
    Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro
    Segt. Nu lyckades även jag sumpa luren i lördags. Typ en meters fall och landade på asfalt med skärmen nedåt. En diagonal spricka nedifrån och upp. Den syns inte när man kollar rakt framifrån, men vinklar man den lite så syns den där.

    Känns knappt gör den heller så jag vettefan vad man ska göra. Vänta tills det blir värre kanske?
     
  15. Gemys

    Gemys Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Är det någon som har erfarenheter av skärmbyte på Telecareservice? Hur lång tid tar det? Pris? Jag skickade in min HTC One dit efter hänvisning av HTC. Min skärm hade spruckit "spontant" i fickan (jag misstänker spänningar i glaset/felkonstruktion). Inte garantiärende enligt HTC... tänkte ta det på allrisktillägget på min hemförsäkring.
     
  16. Lidodido

    Lidodido Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    324
    Mottagna gillanden:
    69

    MINA ENHETER

    Får min imorrn, lagad på garanti. Skickade den förra tisdagen så jag måste säga att jag är väldigt imponerad av hanteringstiden :)
     
    Gemys gillar detta.
  17. Gemys

    Gemys Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Ok! Då får jag väl hoppas att även min går på garantin!
     
  18. Lidodido

    Lidodido Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    324
    Mottagna gillanden:
    69

    MINA ENHETER

    Skickade in min till Delta Service som i sin tur skickade den vidare till Polen där den enda officiella service-verkstan för HTC finns i europa. Det var dit Halebop hänvisade mig. Vet inte om HTC har nåt avtal med telecareservice så dom tar på sig garantiärenden...

    Edit: Fick en helt ny telefon :)
     
    Last edited: 2 aug 2013
  19. Toydroid

    Toydroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    222
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Tappade min One idag.
    Var i omklädningsrummet på gymmet, skulle ta på mig byxorna och mobilen gled ur fickan. Föll ca 60cm ner i ett kaklat golv, Det ända som hände var att det blev ett märke(jack) på övre kanten på baksidan. Men jag var otroligt rädd när jag plockade upp den, det både lät och såg ut som att skärmen garanterat hade gått i bitar, Men när jag vände på den såg den ut som vanligt :)

    Men det kanske är dags att beställa ett skal/skydd till den nu då, så man undviker dom sekundrarna av panik om man skulle tappa den igen..
     
  20. GaletGult82

    GaletGult82 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2013
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Tappade från ca meters höjd när jag gick på en stig mitt i natten, fick för mig jag skulle ta bort skyddskalet och fumlade lite med händerna å i backen gick den och gled en meter fram på baksidan, som tur var. Två st repor på baksidan så den klarade sig bra!

    (tar ibland av skyddskalet för att känna på den och känslan utan skydd är enormt härlig!!)