Tappad mottagning

Diskussion i 'Magic' startad av wallis, 29 jun 2009.

1. wallis

wallis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Hittar ingen tråd om detta tidigare. Men jag har nu en HTC Magic med TRE. Jag har samma SIM kort om tidigare. Nuförtiden så tappar jag mottagningen helt lite då och då. Jag får ingen mottagning igen om jag inte startar om telefonen. Jättekonstigt. Den är helt död.. En kväll var jag hemma å sambon ute, efter många timmar undrade jag varför han inte ringt, såg på telefonen att det inte fanns nån mottagning, startade om och hade sms å annat som kommit under den tiden.
    Nån annan om upplever samma sak???

2. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    777
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Något liknande hände mig för någon vecka sedan, men det är enda gången. Jag är inte ens säker på om det i mitt fall var telefonen som knasade, det kan lika väl ha varit Tre som strulade.

Jag har inte en Magic iofs, utan en Dream, men det är ju mer eller mindre samma pinaler under skalet.

3. Hixx

Hixx Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Har du råkat klicka i setting-->wireless controls-->mobile networks-->use only 3g networks? Hade jag, och då hade jag exakt dom problemen.

4. mmanson

mmanson Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Råkade pilla i mina settings och nu kommer jag inte ihåg vad är default för :

setting-->wireless controls-->mobile networks---> Enable always-on mobile data. [skall alltid ha kontakt med gmail]

5. alexb

alexb Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

den är on default

6. wallis

wallis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

nej, inget är iklickat. Nåt annat förslag?

7. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

wipe ?

8. wallis

wallis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Wipe?? Vad är det?

9. mmanson

mmanson Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Här finns mer info om det
    Jag har avaktiverat det nu och får jag ändå e-mail [gmail] omgående i telefonen.
    Enligt de, man får längre batteritid om den är avstängd.

Last edited: 30 jun 2009
  10. wallis

wallis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Nu har jag stött på ytterligare en konstig grej.. Satt på tåget ner till GBG från Sthlm å hade inga problem med luren, men på vägen hem brakade det. Den tappade först mottagningen som innan, valde efter ett tag att starta om den igen men då kom det upp en ruta som sa nåt om androidapp... bla bla error. Den bad mig ange PIN Code (3) om och om igen.. Jag fick inte igång telefonen. Startade om 5 ggr med samma resultat. Då jag hade jobbtelefonen med mig visste jag att det inte var problem med mottagningen i övrigt. Jag la ner mobilen å tog upp den hemma i Sthlm T banan å satte på den, vips så funkade den.
    Har nån annan råkat ut för detta?

11. Danne W

Danne W Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Japp. Jag har haft ett liknande problem åtminstone tre gånger. Första gången höll jag på att bli helt galen. Jag fick "com.android is not responding" (ja eller vad det nu står) vilket gjorde att jag var tvungen att knappa in pin-koden igen. Jag höll på med detta i kanske 1,5 timme innan jag(?) fick det att fungera. Då hade jag avinstallerat flera olika program och hade egentligen ingen aning om vad jag gjort och vad som hänt. (precis som vanligt).

Andra gången det hände hade jag precis som föregående gång inte hunnit ladda telefonen utan den dog och när jag sedan starta den igen med batteri i telefonen så började com.android att trilskas igen.

Jag avinstallerade återigen några program - men inte lika många. Tillslut fungerade det. Jag fick i alla fall för mig att det har med vilka program som inte avslutas på rätt sätt när telefonen stänger av sig p.g.a dåligt batteri.

Nästa gång ska testa att avinstallera ett specifikt program som jag kopplat ihop med problemet - men innan jag fått det bekräftat finns det ingen anledning att kasta ur mig det programnamnet.

12. wallis

wallis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag hade fullt batteri, knappt några nedladdade program och hade bara lyssnat lite på musik i den tillhörande spelaren. Fattar ingenting... Kul om det händer om man verkligen behöver telefonen...

13. Danne W

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja eller ännu värre när man berättat för polarna hur jäkla bra telefon man köpt och sedan kan ingen nå en för att telefonen stänger av sim-kortet under 1.5 timmar...

Hur som helst hade vi nog samma symptom men inte samma problem.

14. simon

simon Banned - Scammer Bannlyst

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har såna här bekymmer med tre lite då o då.. jävla struloperatör.

15. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

verkligen udda det här. vet med mig att jag hade en dag fylld med force close på com.android.phone någonting som bara vägrade lösa dig. men efter att jag flashade om telefonen har problemet aldrig uppstått igen.

Sen att Tre tappar täckning lite då och då har jag faktiskt inte heller upplevt förutom då jag befinner mig mitt i bushen.

16. wallis

wallis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag har haft TRE i många år och ingen annan mobil har stängt ner sig på detta vis. Så jag vet inte ja...

17. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    45 742
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det bör rimligtvis bero på att någon app/tjänst spårar ur, det är dock märkligt att tredjepartsapplikationer får com.android.phone att reagera så.

18. bjoli

bjoli Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    119

MINA ENHETER

Jag har varit ute för att jag tappat täckningen med Tre ett antal gånger (med olika telefoner), trots att jag bor några hundra meter från en av deras master. Har kopplat detta till nätter och misstänker att de kör någon omstart eller backup motsv. då som gjort att min telefon inte fattat att den behöver registrera sig igen. Efter en omstart har det alltid fungerat igen.

När man reser eller befinner sig mellan två master så kan roamingen ställa till det. Detta är ett problem när jag besöker mina föräldrar som då ligger mellan två 3g-master med dålig täckning och en bra gsm-mast. Roamingen mellan dessa gör t.ex. att jag inte kan surfa om jag inte befinner mig på särskilda platser i huset och om jag går omkring när jag pratar kan jag tappa kontakten med nätet helt.

Vad gäller com.android.phone så har jag råkat ut för det ett par gånger, men telefonen verkar då starta om tjänsten för att sedan fungera ok igen. Jag har inte behövt starta om manuellt eller så.

19. Danne W

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Problemet var ju att jag startade om telefonen flera gånger men com.android.phone fortsatte att jäklas med mig...

Synnerligen irriterande men "förhoppningsvis" händer det ett par gånger till då vet jag nog vad som var felet.

20. Magsta

Magsta Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

jag har med täckningsproblem. jag var i stan idag och hade full täckning och turbo 3G. stoppade ner den i fickan en sväng för jag skulle åka från ett ställe till ett annat med bilen. när jag tog upp telefonen igen så hade telefonen låst sig så man lära skriva in PIN kod igen. och sen så var det en ikon med ett SDkort eller ett simkort med ett kryss över? och täckningen var också bara ett kryss. en telefoen ska väll klara av att man stoppar ner den i fickan?