Samma problem hade(har?) jag med min magic...min tel är inne på lagning nu på anovo, bör få tillbaka den idag eller imorgon och de påstår sig ha hittat och korrigerat felet genom att installera om "mjukvaran" i telefonen. Min är helt omodifierad och jag testade köra in uppdateringen från 5/8 utan att det blev bättre. Har även testat sätta 3g only och då funkade det bättre - men då fick man taskig mottagning istället. Håller tummarna för att den funkar nu, annars blir det papperskorgen för den och en lång väntan på Palm Pre! Edit : Körde på Tele 2, Mitt telenor simkort crashade bara telefonen hela tiden så det fick vara (förmodligen gammalt kort, men det funkar utmärkt i SE telefoner). Här är länk till mitt inlägg https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=1447&highlight=tele Edit 2: Ville bara tillägga att jag hade de fel som uppges tidigare i tråden med ingen täckning och meddelande om missade samtal.
Min tjej har precis samma problem, fast i sin SE, vi kommer testa i en annan telefon om det inte löser sig själv. Har du samma problem när du är på jobbet, på stan eller någon annanstans? Precis som en svarade på din tråd så kan det vara sim-kortet som är på väg att ge upp. Jag har en del problem fram & tillbaka men det verkar som jag bor mellan 2 antenner, på min arbetsplats/stan/nästan varsomhelst men inte hemma är det prima mottagning. Jag antar att problemet egentligen är HTC och man bör inte lasta android, det är helt enkelt ganska dålig antenn på telefonerna.
Hej Patrik! Jag har testat med olika simkort (2 nya från Tele 2) så jag är ganska säker på att det inte är problemet - däremot är det som jag skrev, problem att använda mitt telenorkort och förmodligen då för att det är lite äldre (1-2 år). Jag skulle kunna tänka mig att problemet uppstår när man byter mellan master, att den kanske har problem där. Mina bekymmer har uppkommit när jag färdats till och från jobbet och andra platser, men sedan har problemet stannat kvar tills jag startat om telefonen. Den har väldigt få pinnar i mottagning, men jag tror att det mest är en kosmetisk grej då den har 1 pinne mindre totalt än en SE och man därför kanske tror att man har sämre än vad man eg. har. Vi får se om Anovo har löst problemet nu som sagt, annars blir det för min magic att åldras utan värdighet i min glashylla med "gammal" teknik, en telefon som inte fungerar till att användas som telefon är tyvärr inte värd att ha.
2 saker, För att få en mer exakt siffra på din mottagning så kan du kolla : menu-settings-about phone-status-Signal strength har du -101 dBm eller högre (exv -70, tänk på att det går "baklänges") så ska mottagningen vara good to go. Genom att "ringa" till *#*#4636#*#* så kan du få fram ytterliggare information, den som kan vara av intresse är : Location: LAC=xxxx CID=xxxx Neighboring COD: - samt att du kan slå på loggning av mottagningskvalitén. Där kan du även ändra till att enbart köra på 3G exv. Var försiktig så du inte av misstag ändrar i SMSC för då kan du inte skicka sms ( du löser det genom att ange smsc-centralen för din leverantör igen) Har du testat en annan rom än? Jag tror att nyare rom:ar mycket väl kan innehålla mer optimerade & bättre hantering av mottagning etc. (glöm inte att köra en backup så du kan gå tillbaka om du inte blir nöjd)
Det där lät bra! Ska ta och kolla det så snart jag fått tbax telefonen (den kom inte idag). Angående ROM så uppgraderade jag ju till senaste version från HTCs sida (finns väl bara två som är original änsålänge till den HTC brandade Magic:en?)
Del av min felbeskrivning till anovo. "tappar mottagning emellanåt, bryter samtal när man ringer efter några sekunder (inte alltid, men när det sker så sker det flera samtal på raken) omstart hjälper oftast" Anovo "Formatering / Uppgradering av mjukvara Nättestad ok." Domen - Inte ett dyft bättre, ringde ändå och snackade med dem och de sa att det hade varit problem innan deras uppgradering men att den inte visade på det felet efter. Har dessutom ett helt nytt simkort med, absolut senaste versionen från tele2... Vet inte vad man ska göra nu, men det lutar åt soptunnan för telefonen om ingen har några pigga ideér. (säljes ej).
Jo, min Hero beter sig märkligt med. Under natten kan den, vet inte riktigt vad men förmodligen starta om sig själv!? för att fastna vid "sim locked enter pin". Fan vad man försover sig vid sådana hära saker, man måste ju för fan kunna lita på telefonen?!