Problem: tappade den i vatten, skärmen e mörkare

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Petrollis, 2 apr 2014.

  1. Petrollis

    Petrollis Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2012
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tja gubbs.

    Klumpig som jag var tappade jag min s3 i vatten.

    Så fort jag tappade den tog jag upp den igen, stängde av den fort som fan och tog ur batteriet.

    Sen så öpnnade jag upp den in i minsta molekyl och torkade bort alla droppar.

    När jag sedan satte igång den funkade allt felfritt förutom att skärmen var för ljus. Visserligen kunde man reglera ljusstyrkan som vanligt men det var förskjutet så att det mörkaste läget var väldigt ljust och på full ljustyrka skulle man kunna odla monsterbananer.

    Så för att råda bot på detta så installerade jag en app som gav mig större svängrum ifråga om ljusstyrkan (night mode hette den).

    När jag installerat den blev skärmen skum och började stänga av sig själv med undantag någrs pixlar. Sen blev den bra. Och till slut blev den istället förskjuten så att det ljusaste läget var ganska mörkt och det absolut mörkaste läget var knappt synbart.

    Nu avinstallerade jag appen och gjorden en cachewipeout. Men skärmen vill fortfarande inte ge mer ljus ifrån sig.

    Den är visserligen skön i mörka rum. Men vill ju kunna se skärmen i soliga miljöer också..... tips????