Problem: Tappade mobilen , tror pajjade skärmen

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av Imgood, 6 sept 2017.

  1. Imgood

    Imgood Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2017
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej,
    Har en Samsung galaxy S4 i9500 med Lineage 14.1 . Förra veckan rkade jag tappa mobilen. Skärmen blev svart men en liten mörk repa på displayen. När jag tryckte på hemskärmen såg jag att det lysste på touch knapparna (den man backar med o så) men skärmen visade ingenting. Misstänkte att det var skärmen så gick in på ebay och köpte en ny. Monterade skärmen och nu när jag startar ser jag att skärmen lyser men den visar ingenting. Försökte gamla trycket med att ta ut batteriet och trycka på Power knappen så den blir av med all ström. Den hjälpte inte heller. Tittade nogrannt på allt det fysiska (moderkortet eller vad det nu heter) och inget verkar skadat.

    Hur fixar jag detta? Har en massor med viktiga bilder så jag måste ha. Det går tyvärr inte att föra över bilder till datorn då jag har en lösenord på filerna på mobilen. Det viktigaste är att jag inte vill bli av med min kära mobil. Hur räddar jag den?

    Laddade upp en video på youtube så ni kan se detta bättre.

    View: https://youtu.be/v6cnRkZFSIY
     
    Last edited: 6 sept 2017
  2. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 019
    Mottagna gillanden:
    8 512
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Gå till en seriös verkstad så kan de säkert hjälpa dig. Hör även med http://www.samsungservice.se/ vad de kan tänkas ta för att laga den.
     
  3. drzap

    drzap Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    1 499
    Mottagna gillanden:
    1 055

    MINA ENHETER

    tänder backlight, bootar inte. testa att demontera kameror och allt annat du kan demontera (starta utan alltså) får du inte igång den är det logicboard som är rökt och din info är troligen borta.
     
    chraist gillar detta.