Problem: Tappar dataanslutningen under samtal?

Diskussion i 'Galaxy Note 2 LTE' startad av LimaHotel, 25 maj 2013.

  1. LimaHotel

    LimaHotel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2011
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Någon annan som har problem med att när man har 4g mottagning och ringer ett samtal växlar telefonen ner till Edge. Detta resulterar i förlorad dataanslutning? Har man 3g mottagning sker inte detta.
     
  2. rome73

    rome73 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2010
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag känner igen detta... Vet inte säkert, men jag tror att det har att göra med att 4G inte har stöd för samtal, utan endast data. Och därför behöver telefonen växla ned när det ska pratas...
     
  3. LimaHotel

    LimaHotel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2011
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Ja så är det. 4g stödjer inte samtal. Telefonen ska inte växla ner till Edge när 3g finns tillgängligt. Min telefon väljer inte 3g utan går direkt ner på Edge.
     
  4. SEW995

    SEW995 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2011
    Inlägg:
    254
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Det har med tekniken i nätet o göra, det "ska" vara så att den bara växlar ner till 3G men i praktiken funkar det inte så bra.

    Skulle föreslå att du ringer och felanmäler till din operatör.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  5. LimaHotel

    LimaHotel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2011
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Telefonen har varit inskickad två gånger för reparation. Första gången byttes antenn samt koaxialkabel, andra gången gjordes bara diagnostiktester. Enligt Samsung fungerar telefonen som den ska, det är ett känt problem hos dem att handovern mellan 4g och 3g inte fungerar som det borde. Dem godkänner reklamation för detta problem.
     
  6. Detta inträffar på alla 4G mobiler med röstsamtal. Sök på forumet då detta diskuterats otaliga gånger redan.
     
    LimaHotel gillar detta.
  7. LimaHotel

    LimaHotel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2011
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Tack. Ska söka.
     
  8. Minuet

    Minuet Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2010
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Ja, min telefon klarar inte av någon form av dataanslutning under telefonsamtal när jag är på 4g. Menar ni att detta är ett garantiärende?
     
  9. LimaHotel

    LimaHotel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2011
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Samsung anser att telefonen fungerar som det är tänkt. Inte säkert att du håller med. Jag köpte min via Tele2 och den är inskickad för reklamation. Problemet verkar inte ligga i hårdvara/mjukvara utan bero på själva 4g tekniken.