Problem: Tappar datatrafiken

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av Robroy77, 20 jan 2012.

1. MrKindell

MrKindell Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Om ni med detta menar fenomenet att både 3G och wifi blir utgråat och man inte kan surfa eller något alls så har jag samma problem. Hade det med Telia, nu har jag 3 och har samma problem. Kommer snart få Telia igen (mellan två jobb) och det är enormt störande.
    Det händer lite då och då men ofta tycker jag det händer om man tex kopplar upp sig mot ett Wifi nät i tex en shopping galleria. Då slutar all datatrafik att fungera. Och symbolerna för Wifi och 3G/GSM blir utgråat.

Skitjobbigt om man står och ska handla något i gallerian och man måste logga in på banken för att pytsa över några hundra extra på kontot så det täcker det man ska köpa. Tummen ner på detta!!

Jag skulle vilja testa att byta baseband som så många verkar tycka hjälper. Men hur gör jag det? :o

2. heeke

heeke Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Just WiFi't i en galleria har väl kanske inte internetaccess? Är ju inte helt ovanligt att dom bara är till för information om gallerian och ingen gratis surf tjänst. Oavsett vad du skriver in för adress i webbläsaren borde du alltså bli omdirigerad till Gallerians egna site, Om nu anledningen till "utgråat wifi" är den jag misstänker just i det fallet.

3. Blondyz

Blondyz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

heeke har en bra poäng.

Om du vill byta baseband måste du låsa upp och flasha.

4. MrKindell

MrKindell Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Nja Solna Centrum vet jag har för just surf. Och där händer det faktiskt. Men sen kan jag iofs inte hur det är i dom andra Galleriorna. Mycket möjligt att det är så ni beskriver. Men bara för det borde ju inte med 3G teckning bli helt grå?

5. Blondyz

Blondyz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Jag vet ärligt talat inte riktigt hur det fungerar med datauppkoppling när man är ansluten till wifi utan internetaccess.. Möjligt att 3G kopplingen helt enkelt inaktiveras oavsett om wifit har internet eller inte och isåfall förklarar det varför du inte får kontakt med Googles servrar.

6. Roger78

Roger78 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Har ochså problem med att den kopplar ner sig ibland men detta händer bara med wifi på jobbet? 3g och wifi hemma fungerar bra

7. Yoshien

Yoshien Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

På mitt wifi hemma så verkar jag inte ha kontakt med googles servrar.
    Grå "bar", fast jag kan surfa på den mm. Spelar ingen större roll för jag
    kommer ju åt det som vanligt.
    Sen när jag går över till 3g så blir den så fin med blått istället :)