Tappar "fokus" på skärmen

Diskussion i 'Legend' startad av ludwig100, 19 jun 2010.

  1. ludwig100

    ludwig100 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2010
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    En glad Legend-ägare som dock inte är 100% nöjd.
    Efter en vecka i min ägo så monterade jag en skyddsfilm på displayen. Någon dag senare började "kalibreringen" krångla, dvs när jag tryckte på skärmen så kände den av nån dryg cm ovanför där jag trycker (lite random avstånd ibland upplever jag). Jag missar helt enkelt ikonerna! Väldigt irriterande och det enda som hjälper är att starta om den. Minst ett par ggr om dan behöver jag starta om den?!? Navigera mm funkar bra med touch-pluppen längst ner.
    Ska sägas att jag tog bort display-skyddet i tron att det var den som orsakade felet men icke.
    Någon som vet vad man kan göra? Kalibrera? Hittar inget sådant val nånstans i menyerna.
     
  2. jmkhenka

    jmkhenka Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    360
    Mottagna gillanden:
    85

    MINA ENHETER

    Tja, du kan ju prova en factory reset. Givet då försvinner allt på telefonen (ej sdkortet), kanske är nå program som jävlas.
     
  3. Nordis

    Nordis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    483
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Du har kalibreringen under språk och textinmatning eller vad det heter. Sen typ touchinställningar. Kolla lite där så borde du hitta..
     
  4. bbn

    bbn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2010
    Inlägg:
    127
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    G-sensor kalibrering, finns under Inställningar > Ljud och Skärm :) Längst ner hittar du det
     
  5. teddyjohan

    teddyjohan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    841
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    G-sensorn är väl mer för om telefonen är liggande eller stående? Hur som helst kan du kalibrera skärmen under tangetbordets setup precis som någon skrev ovan!

    Jag upplever överlag precisionen som bra men inte optimal, dock bättre efter ett par kalibreringar. Ett par eftersom man ibland trycker fel utan att märka det under kalibreringen och då hamnar man off igen.